Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Stesøstera til dama blir utsatt for vold

Gjest Bekymret

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret

Dama mi har ei stesøster på 15 år. De har samme mor, men forskjellig far.

Jeg husker dama mi fortalte da de alle bodde under samme tak for flere år siden, at denne faren til stesøsteren var ganske så voldelig av seg. Han holdt de hardt og startet å lekesloss til de hadde fått blåmerker osv. Stesøsteren bor fortsatt her hos faren sin.

Nå forrige dagen var stesøstera til dama på overnattingsbesøk hos hu. Det endte med at de lå og pratet hele natta om alt og ingenting. Så kom de over dette med den voldelige faren.

Stesøs viste frem blåmerker hun hadde på magen og brystet, og en rød stripe langs halsen.

Da hadde hun vist blitt slått hardt og blitt kvalt av faren sin. Han hadde klikket fordi hun var sent ute, eller var med noen gutter. Hun hadde fått panikk da hun ble kvalt og slått tilbake. Da hadde han blitt forbannet og slått henne til hun fikk blåmerker på kroppen.

Det som gjør det hele vanskelig er at hun ikke vil si det til noen. Gå videre med det.

Hun sa det til dama mi i fortrolighet, at hun IKKE måtte si det til noen. Men jeg og dama snakker om alt så jeg fikk vite det. Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen? Hun vil heller ikke flytte til moren sin da denne faren er veldig manipulerende og snakker veldig ned om moren hennes. Sprer rykter om at hun var utro, og ikke liker dattera si, og gir henne penger for å ikke dra til mora si. (Jeg har møtt han selv, han virker som en grei mann på overflaten, men kan se hvordan han manipulerer folk rundt seg på en iskald måte).

Hvis man sier noe til barnevernet, vil de sikkert bare snakke med alle parter, og da finner stesøstera ut at vi har sagt det. Og gjør ikke barnevernet noe, er jeg redd hun blir banket opp enda mer :/

Hilsen bekymret på sidelinjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis man sier noe til barnevernet, vil de sikkert bare snakke med alle parter, og da finner stesøstera ut at vi har sagt det. Og gjør ikke barnevernet noe, er jeg redd hun blir banket opp enda mer :/

Sørg for å forklare det på samme måten når du snakker med dem. Du kan unngå å nenvne navn til å begynne med og høre hva de svarer.

Lenke til kommentar

For å involvere en høyere instans i en slik sak som dette må man ha gode bevis. Du sier hun har blåmerker og lignende. Ta bilder av dette med en speilrefleks. Sørg for å legge ved en linjal eller lignende så de ser omfanget. Det neste må bli lydopptak som beviser at vedkommende er agressiv og truende, det tredje må være videobevis.

Hvis ikke politiet/barnevernet reagerer etter å ha mottatt dette, vil jeg tro din søster vil ha rett på et utrolig høyt erstatningsbeløp for uaktsomhet.

Det er virkelig Leit å høre om det her, men noen ganger er det kun råe, harde fakta som gir resultater. Det er umulig å kjenne seg igjen i en så forferdelig situasjon, men dere har min sympati, og støtte.

Lykke til, dette er et vanskelig valg å ta for alle som er involvert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...