Gå til innhold

Kjøp av gamerpc. Budsjett 8000kr. Hovedsaklig brukes til starcraft 2.


Anbefalte innlegg

Hei igjen.

 

Forskjellen er at det nye HK du har valgt ut mangler USB3, Sata 6gb/s og Firewire.

USB3 er en ting som kan være kjekt å ha i fremtiden, men du får vurdere selv om det er verdt de 200 kr.

 

Det er generelt bedre kvalitet på Cooler Master PSU'ene, og du får det du betaler for.

Chiefteccen yter nok helt kurrant til ditt bruk, men det viktigste er vel at den er modulær

 

Omtrent hvor mye kunne du tenke deg å bruke nå?

Endret av Maccan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen.

 

Forskjellen er at det nye HK du har valgt ut mangler USB3, Sata 6gb/s og Firewire.

USB3 er en ting som kan være kjekt å ha i fremtiden, men du får vurdere selv om det er verdt de 200 kr.

 

Det er generelt bedre kvalitet på Cooler Master PSU'ene, og du får det du betaler for.

Chiefteccen yter nok helt kurrant til ditt bruk, men det viktigste er vel at den er modulær

 

Omtrent hvor mye kunne du tenke deg å bruke nå?

Om jeg greier å skvise det ned til rundt 7000 inkl frakt så hadde det vært flott.

Forøvrig tenker jeg at det smarteste må være å spare inn på de billigste komponentene, siden det blir billigere å oppgradere i ettertid, riktig?

Endret av EDirdal
Lenke til kommentar

Forslag til 7k-oppsett hos Amentio med 4-kjerners Phenom955, USB3.0, 4GB 1600MHz-ram og 5850-grafikk:

 

AMD PHENOM II X4 955 BLACK EDITION

Gigabyte GA-770T-USB3 (rev. 1.0)

Corsair Dominator - Minne - 4 GB : 2 x 2 CMP4GX3M2A1600C8

Sapphire RADEON HD 5850 1GB DDR5

Samsung SpinPoint F3 500GB

Samsung Super-WriteMaster SH-S223C

Cooler Master CM 690 - Miditårn

Chieftec Super Series CFT-650-14CS

 

Totalt ink. mva: 6 911,-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så ikke dumt ut! Ville fremdeles gått for 460 GTX i stedet for 5850. 5850 yter litt bedre, men 460 er mer for pengene.

 

Hvis du velger et AMD oppsett er det jo også greiere mtp at du kan kjøpe et 460 GTX kort til senere om du skulle trenge litt mer "power" til spillene.

 

Sørg for å kjøpe 690 II advanced da, og ikke det originale kabinettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående skjermkort så har jeg lest og hørt utrolig mye bra om 460GTX, så tror nok jeg går for det. Vil det også være kompatibelt med det oppsettet?

 

Hvis skjermkortet (GTX 460) fungerer med det oppsettet så tror jeg vi er i mål! Ender da opp på rundt 6500+frakt. Noe som egentlig passer lommeboka mi litt bedre for øyeblikket:P

Endret av EDirdal
Lenke til kommentar

Ja, det passer, og GTX 460 yter veldig godt i Starcraft II (tidligere gitt kobling: http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/34344-starcraft-ii-gpu-performance-comparison-6.html)

 

Det er et kjempekjøp, feks:

 

Gainward GTX 460 - Grafikkadapter - GF GTX 460 - PCI Express 2.0 x16 - 768 MB GDDR5

(1632 kroner hos Amentio)

 

eller:

 

GIGABYTE GEFORCE GTX 460 OC 1GB PCI-E DVI/HDMI

(1799 kroner hos Dustin)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det passer, og GTX 460 yter veldig godt i Starcraft II (tidligere gitt kobling: http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/34344-starcraft-ii-gpu-performance-comparison-6.html)

 

Det er et kjempekjøp, feks:

 

Gainward GTX 460 - Grafikkadapter - GF GTX 460 - PCI Express 2.0 x16 - 768 MB GDDR5

(1632 kroner hos Amentio)

 

eller:

 

GIGABYTE GEFORCE GTX 460 OC 1GB PCI-E DVI/HDMI

(1799 kroner hos Dustin)

Flott! Tusen takk til alle som har hjulpet, har gitt + på alle poster:)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg selv bruker homeplug. Gir helt grei hastighet og bedre responstid enn WLAN, pluss at det er langt mer stabilt (faller ut av WLAN støtt og stadig). Homeplug er kablet nettverk via strømnettet, og er genialt til stasjonære maskiner som du likevel ikke har planer om å drasse med deg rundt i huset.

 

Det er litt dyrere enn de rimeligste trådløse kortene, et kit på 2 starter typisk på 6-700 kr. For min del føler jeg jeg får mye igjen for det, ettersom jeg har hatt store problemer med WLAN både på laptop og stasjonær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...