Gå til innhold

Kjøp av gamerpc. Budsjett 8000kr. Hovedsaklig brukes til starcraft 2.


Anbefalte innlegg

Skal ha ny pc, hovedsakelig til å spille starcraft 2 på. Trenger ikke skjerm, tastatur eller mus. Vil selvsagt kjøre SC2 på Ultra.

 

Har sett på:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=603808

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332714

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10274 (muligens med ekstra minne, trenger ikke OS.)

 

Den første ser best ut slik jeg ser det, skjermkortet ble blant annet anbefalt i en ytelsestest for starcraft 2 der det var et av kortene som ga mest for pengene.

 

Et alternativ er også å bygge helt selv, men vil det være bedre/billigere? Alle gode alternativ mottas med takk.

 

Så nå også denne:

https://www.mamoz.no/mamozv5/default.asp?page=vare&ProdusentID=MPC.IG0610.W7HP

Hvordan er den iforhold til de andre?

Endret av EDirdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den første så garantert best ut. Faktisk ikke en dum PC

Alt var vel ganske kurrant på den PCen der bortsett fra rammen som ikke var av beste sort, men gjør jobben sin til starcraft vil jeg tro.

 

Du vil nok kunne få noe litt bedre hvis du bygger selv, men PC pakker pleier å være ganske rimelige.

 

Husk at du dog ikke får med OS til den der, med mindre du har det fra før? Kan godt anbefale deg deler, må bare vite hvordan vi ligger an med ting som det, slik at vi får tynt mest mulig ut av budsjettet :p

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Mamoz sin Intro Gamer er det egentlig bare til å stryke fra listen med det samme.

Omtrent alt er svakere enn PC i deler AMD Phenom II X4 955, og dessuten er Mamoz Intro Gamer dyrere.

 

Det man står igjen med er PC i deler - StarCraft II og PC i deler - AMD Phenom II X4 955.

Begge har sine gode og mindre gode sider, og er vanskelig å si hva du mener er e viktigste punktene. Personlig om man summerer, vil jeg si PC i deler - AMD Phenom II X4 955 gir deg mest for pengene. Vi kan jo følge listen og starte med selveste Kabinettene: Her er det egentlig lite å utsette, gode kabinetter på begge PC pakkene og bør ikke ha noen innvirkning på hvilken pakke man bør kjøpe. Strømforsyningene: Her kommer et av de største argumentene. Finner ikke mange tester, men de jeg finner gir ikke Silver Power noe særlig gode skyssmål. Corsair sine strømforsyninger derimot har vist gang på gang å holde god kvalitet, og strømforsyningen er en viktigere komponent i PCen enn hva mange folk selv tror. Nå skal man ikke ta det for gitt at alle Silver Power strømforsyningene er av elendig kvalitet, jeg sier bare at jeg ikke ville gamblet på det ved kjøp av PC til 8000 kroner. Prosessorene: Her er nok Intel Core i5 750 hakket bedre enn AMD Phenom II X4 955 Black Edition. Det er dog under spill lite som skiller disse to prosessorene, forskjellen er nok mer på en målbar skala enn den vil være merkbar. Minnebrikkene: Jeg vil nok anta at de fleste her er enig i at HyperX Ram-brikker er å foretrekke over ValueRAM!? Hovedkortene: Er vell lite som skiller disse to fjølene, om man skal trekke frem noe må det være mangel på SLi Crossfire støtte på Asus Hovedkortet. Skjermkortene: Her er det nok liten tvil om at GeForce GTX 460 vil slå Radeon HD 5770 skjermkortet i en one-on-one konkuranse. Men når det er snakk om to HD 5770 skjermkort i Crossfire, som tilsvarer omtrent samme ytelse som et Radeon HD 5870 skjermkort, må man nok konkludere at AMD PC pakken gir best grafisk ytelse. Nå er det nok noen som vil argumentere over Radeon kortenes mangel på PhysX støtte. Vell, fancy flagg som vaier i vinden ingame har liten betydning om man må spille på en lavere grafisk setting for at spillet ikke skal lagge.

 

Så med bedre strømforsyning, ram, skjermkort og med resterende komponenter på lik linje. Vil jeg mene at PC i deler - AMD Phenom II X4 955 gir deg mest for pengene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg må unnskylde. Jeg så ikke at det var 2x 5770 i CF. Da er vel valg nummer to det beste, men vil alikevel anbefale at vi kan lage et oppsett du kan bygge selv i stedet.

 

Enig med du.

 

Man får mye igjen for å bygge en maskin selv. Kanskje sparer man ikke bare noen kr, men man lærer noe også. Det er ganske moro å se PC'en du har bygd starte opp for første gang. I allefall synes jeg det.

 

Er i samme båt, leter etter en maskin eller oppsett som er genialt i forhold til SC2. Evnt en bærbar, men da blir det veldig mye dyrere.

 

AMD gir vel ganske mye "bæng for bøkk", men er ikke i nærheten av Intel sine Core i5/i7 CPUer. Mange grunner til det, men hovedsakelig har Intel ligget ganske langt forran på ytelse de siste årene.

 

Hadde kjørt på det som er mest vitalt i en spille PC. Rask ram, rask disk og et kult skjermkort som står i stil med CPU.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for mange gode svar!

 

Trenger ikke OS.

 

Vil de to pc-i-deler pakkene greie å kjøre SC2 i ultra over en skjerm? I følge denne vil det ikke være noe problem. Ser også at guiden konkluderer med at GTX460 er det beste kortet: "This actually leads us to our recommendation: the GTX 460 1GB. It offers the perfect balance of overall performance, power consumption and price."

 

Samme som jeg ser Maccan har lagt til i siste pakke, takk forøvrig for at oppsettet.

Lenke til kommentar

HVOR FÅR DERE OS FRA HELE TIDEN??? Hver gang jeg ser noen skal bygge pc så har de alltid win7??

 

Skaff meg et også a? Gidder ikke bruke 1000,- på det ass

Personlig så får jeg det fra msdn et eller annet, gratis programvare fra IT-faget på vgs.
Lenke til kommentar

Man får mye igjen for å bygge en maskin selv. Kanskje sparer man ikke bare noen kr, men man lærer noe også. Det er ganske moro å se PC'en du har bygd starte opp for første gang. I allefall synes jeg det.

Komplett sine "PC i deler" kommer heller ikke ferdigbygget. Det eneste du kan "tjene" på å sette sammen handleliste selv kontra å kjøpe delepakke er kroner spart i innkjøp. Dette pleier heller ikke å utgjøre allverden, men kan du spare et par hundrelapper på å velge Amentio over Komplett - hvorfor ikke?

Endret av srbz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes du skal gå for oppsettet jeg ga deg. Det gir svært mye ytelse for prisen :)

Det å gå noe ned i pris vil bare si å gjøre PCen mindre fremtidsrettet mtp. at den skal brukes til gaming og noenlunde krevende ting, og selv om du vil bli fornøyd den dagen du kjøper den, vil du være veldig glad om et år at du brukte de ekstra 1000 kronene.

Endret av Maccan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes du skal gå for oppsettet jeg ga deg. Det gir svært mye ytelse for prisen :)

Det å gå noe ned i pris vil bare si å gjøre PCen mindre fremtidsrettet mtp. at den skal brukes til gaming og noenlunde krevende ting, og selv om du vil bli fornøyd den dagen du kjøper den, vil du være veldig glad om et år at du brukte de ekstra 1000 kronene.

Ja det så veldig bra ut. Det blir i såfall min første byggepc. Har jeg alt jeg trenger i den pakken der?

Jeg trenger forøvrig også en løsning til trådløst nettverk, noen anbefalinger?

 

Ser også at tilbudet på grafikkortet gikk ut i går. Så prisen er nå på 1990,-. Hva med å da gå 1 hakk opp til Gainward GeForce GTX465 for 100kr mer?

Endret av EDirdal
Lenke til kommentar

GTX 460 yter ikke mye dårligere enn GTX 465 og har mye lavere temperaturer og er med det mindre bråkete enn GTX 465. Ville nok kjøpt GTX 460 siden det skal klare ulta settings uten problemer. Forøvrig så er det mange andre nettbutikker som har GTX 460 til en billigere penge enn komplett

http://www.pixmania.com/no/no/6166499/art/gainward/geforce-gtx-460-gs-1024-m.html

http://www.dustinhome.no/pd_5010463994.aspx

Endret av Bezzzy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

GTX 460 yter ikke mye dårligere enn GTX 465 og har mye lavere temperaturer og er med det mindre bråkete enn GTX 465. Ville nok kjøpt GTX 460 siden det skal klare ulta settings uten problemer. Forøvrig så er det mange andre nettbutikker som har GTX 460 til en billigere penge enn komplett

http://www.pixmania.com/no/no/6166499/art/gainward/geforce-gtx-460-gs-1024-m.html

http://www.dustinhome.no/pd_5010463994.aspx

Tusen takk! Må virkelig berømme brukerene av dette forumet for raske og gode svar!:)
Lenke til kommentar

Har sett litt igjenom saker og ting nå, og det viser seg dessverre at jeg må prøve å presse ned prisen litt.

 

Tar utgangspunkt i listen til Maccan

Starcraft pc

Først og fremst trenger jeg ikke 1TB disk, da jeg ikke laster ned noe særlig, 500gb holder i massevis med det første. Jeg regner med at denne da er et godt alternativ, siden det er samme disk, bare halve størrelsen.

 

Hovedkort: Hva er forskjellen på det hovedkortet på listen, og for eksempel dette? Klarer jeg meg fint med sistnevnte?

 

PSU: Er denne kompatibel? Og er det et ok alternativ?

 

Også trenger jeg fortsatt et trådløst nettverkskort:)

Endret av EDirdal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...