sunshack Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Har to spørsmål! 1: Er det noen som vet om noen bra plasser for å lyse krabber i Grimstad-traktene? (legg gjerne ved kart osv ) 2: Jeg har hørt noen "myter" om at krabbene bare kommer opp mot overflaten hvis det er "månelyst" ute...? Er dette "bullshit", eller har det noen form for sannhet i seg? Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Ligger kanskje noe i det med månelyset. De tiltrekkes av lys hvert fall, derav lommelykten. Men det må nok ikke være månelyst for å lyse etter krabber. Endret 25. juli 2010 av -Martin- Lenke til kommentar
sunshack Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Ettersom jeg har forstått er poenget med lykta først og fremst for å se de, og at lyset får krabbene til å "fryse" i noen sekunder sånn at man har tid til å ta de. Rett meg hvis jeg tar feil ^^ Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Ja, er ingen ekspert her oppe i kalde Finnmark. Lenke til kommentar
Ragglefanten Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 prøv rund homborsund fyr kart http://maps.google.no/maps?hl=no&rlz=1T4PBEA_noNO337NO337&q=homborsund+fyr&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=Homborsund+Fyr&gl=no&ei=gohPTKWuNd2VON6rtK4B&sa=X&oi=geocode_result&ct=image&resnum=1&ved=0CBsQ8gEwAA ps ikke lys rett på krabbene da stikker de Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå