Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Klarer ikke glemme jente jeg gikk i klasse med før

Gjest lars

Anbefalte innlegg

Okey, dette høres sikkert helt weird ut, og jeg lurer på selv om jeg er helt rar. Men ting er nå bare som de er, og det kan jo ikke skade å poste om det her for å høre hva folk synes. ;)

Det har seg sånn at jeg var forelska i en jente jeg gikk i klasse med på videregående, og selvom det nå er 3 år siden så har jeg ikke glemt henne... Jeg var utrolig sjenert/innadvendt på den tiden og snakket bare med folk jeg kjente. Tok med andre ord aldri iniativ til å snakke med henne engang, men jeg hilste da, og vi snakket noenganger når hun tok iniativ. Følte vi hadde en god kontakt da og hun virket som en utrolig bra jente. Men det ble liksom aldri noe mer, var altfor sjenert. Og det angret jeg på for å si det sånn...

Vet ikke hvorfor jeg fortsatt tenker på dette, kanskje fordi jeg blir utrolig sjeldent seriøst interessert i jenter..

allerede året etter vi gikk i klasse begynte jeg å bli mer utadvendt og prate med jenter, men aldri fått en sånn interesse igjen som jeg fikk for henne. Møter jo mange fine jenter på byen og sånn om dagen, men det er jo liksom noe annet når man blir forelska..hhe

Så det jeg lurer på: burde jeg bare glemme henne, er jeg rar som i det hele tatt tenker på henne fortsatt, og bare prøve å møte flere jenter? Vi har flytta hvert til vårt så mulighetene er vel ikke helt hva de var, men skulle så gjerne møtt henne igjen og fått en ny sjanse... heh.

Sorry hvis dette høres altfor weird ut, men jeg er seriøs. Hadde kanskje hørtes litt bedre ut hvis jeg fortalte the long version og ikke utela alle detaljene, men håper folk tar dette seriøst :) hehe, på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

okey,fjov..hehe :)

jeg har tenkt på å ta kontakt på FB, men jeg er litt skeptisk... er redd det blir litt merkelig for henne, fordi jeg er jo egnetlig bare en random fra videregående som ikke engang snakket til henne, også plutselig begynner jeg å snakke til henne nå over en internettside... det blir liksom ikke det samme som å møte henne og snakke irl, fordi jeg ser ikke hvordan hun reagerer på det.

Når jeg blir lagt til av randoms jeg gikk i klasse med for lenge siden som jeg aldri hadde kontakt med så blir jeg egentlig litt oppgitt, men på den andre siden så er jo dette som oftest bare folk som vil leke at de har mange venner, og ikke er ute etter kontakt...

FB'en min er for de jeg anser som venner, eller som jeg hvertfall vil prate med. Er redd dette også vil se merkelig ut når jeg adder henne, det er liksom forskjell på å være en av 500 venner og en av f.eks 80. Siden jeg er såpass "selektiv" i hvem jeg adder på FB vil det jo virke litt merkelig til å begynne med liskom :p

FB er jo en fin måte til å ta kontakt med "gamle folk", men dette tilfellet er jo litt spesielt føler jeg og er redd for at hun ville synes det var rart.

Okey jeg overthinker alt kanskje men sånn er jeg bare..haha

:/

Lenke til kommentar

Bare gjør det, og fortell henne hvorfor du har gjort det. Trenger nødvendigvis ikke gi henne alle detaljene om hvorfor enda, men bare litt, og si du ønsker å ha kontakt, hvis hun ønsker det. Så ser du hvor det går derfra. :)

Lenke til kommentar

Er ikke noe rart i å legge til folk man har gått i klasse med på Face, det er faktisk veldig normalt. Noe av idèen bak Facebook er vel nettop at man skal kunne holde kontakt med folk man har gått på skole med/jobbet med som man ikke lenger ser daglig. Stusser ikke et sekund når folk jeg tidligere har gått på skole med adder meg, selv når det gjelder folk som ikke har gått i klassen min og som jeg knapt vet hvem er.

At du har få venner ser jeg ikke på som noe problem, det kan bety så mangt :)

Hvorfor ikke bare legge henne til og sende henne en melding? (Sender du melding får du bedre tid til å ordlegge deg enn på chatt-funksjonen, og det kan virke noe mindre påtrengende) Et annet alternativ er jo å starte med å kommentere statusen hennes, og se hvordan hun reagerer på det. Jeg hadde hvertfall startet litt forsiktig, ikke begynt å be henne ut med en gang.

Et bilde sier mer enn 1000 ord er det mange som sier. Skaff deg et kult profilbilde før du legger henne til da vel? ;) Finn et bilde der du ser bra ut, og gjerne er i en sosial situasjon, slik at hun ser at du har forandret deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...