Gå til innhold

Grunnskolelærerutdanning 1-7 trinn

Anbefalte innlegg

Har endelig kommet fram til at jeg vil studere Grunnskolelærer studie, Men, dette krever Generell studiekompetanse og 35 skolepoeng. Dette har jeg, jeg har 35.6! men itillegg så krever de at du har 3 i matte, det har jeg også, men norsk delen sliter jeg med. muntlig har jeg 3, men skriftlig har jeg 2. jeg har sett litt på restetorget, en god del ledige Grunnskolelærerutdanning. Så lurte på om det er noen mulighet for meg, hvis det fortsetter å ha ledige plasser fram til skole start? Det er dette jeg vil, så håper virkelig dette går.

Håper på svar

takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er rimelig sikker på at de kravene har røtter i norsk lov, så du kommer nok ikke inn. Grunnen til at det er så mange ledige plasser er nettopp det at så mange ikke fyller kravene. Og med all respekt for deg og dine ønsker, så vil jeg påstå at det er viktig at de som skal undervise barn klarer å prestere bedre enn 2 i norsk skriftlig. Når det er sagt, så er vel kravet 3 i snitt - og har du virkelig 2 i snitt? Du har vel minst tre karakterer i norsk skriftlig?

Lenke til kommentar

Norsk skriftlig = 2

Muntlig = 3

Sidemål = fritak

håper virkelig dette går, vil ikke ta no fri år..

Hvis du ikke kommer inn, så behøver ikke dette året være helt bortkastet. Se om det finnes noen fag du kan ta som vil være relevante når du kommer inn neste år. F.eks noen vekttall i matte dersom du har lyst til å bli mattelærer, osv. I tillegg kan du jo ta ny norskeksamen slik at dét ikke blir en hindring neste høst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...