Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

jentetrøbbel

Gjest trådstarter

Anbefalte innlegg

Gjest trådstarter

Hei!

Har et teit problem. Jeg forelsker meg alltid i de som jeg ikke kan få. Vet ikke hvordan det har seg, men når jeg møter jenter som jeg blir genuint interresert i, så viser det seg at dem allerede kjæreste. Dette er gjerne jenter som faktisk er så kule at det er verdt å være venner, men dum som jeg er klarer jeg selvfølgelig å forelske meg i dem. :love:

Vennskapet med en venninne som jeg forelska meg i i høst, gikk i vasken, og nå er er jeg på god vei til å gjøre det samme med en venninne jeg ble kjent med i vår.

Uansett. Det siste året har jeg også kjent en jente som jeg på sett og vis har kjemi med. Problemet er at siden jeg har vært forelska i jenter jeg ikke kunne få, har jeg prøvd å glemme disse ved å flørte en del med andre jenter. Denne jenta jeg nå har kjent et år, tror (vet) jeg at har fått følelser for meg, og det får meg til å føle meg som en drittsekk, da jeg også har flørtet med henne for å glemme venninnene mine. Dette er egentlig en herlig jente, som jeg burde vært hodestups forelska i, men følelsene mine spiller ikke på lag med meg. :ermm:

Saken er at jeg nå er på vei til å gjøre et nytt forsøk på denne jenta, for å se om jeg kan klare å lokke frem noe følelser for henne. Dette er til dels på grunn av venninna som jeg ble kjent med i vår. Vennskapet er nemlig på kolisjonskurs med et følelsesladet skjær, så må prøve å få endret på kursen for å unngå katastrofe.

Så her sitter jeg, tenker på veninna mi som jeg må prøve å glemme, og har avtalt å finne på noe sammen med jenta jeg skal prøve å forelske meg i (noe jeg egentlig gruer meg til). Hele situajonen suger. Egentlig burde jeg kanskje bare gi slipp på jenta, så hun kan komme seg videre. Men på en annen side, så er det jo kanskje også i hennes interesse at jeg gir dette et siste forsøk.

Noen innspill eller råd om hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest trådstarter

Det er kanskje ikke helt slik at jeg forelsker meg fordi jeg ikke kan få dem, jeg har rett å slett hatt uflaks. Jeg mister fort interessen for jenter om det ikke er noe kjemi til stede. Om venninnene mine ikke hadde hatt kjæreste når jeg ble kjent med dem, er sansynligheten for at det hadde blitt noe mer relativt stor.

Du sier jeg ikke skal prøve å bli forelsket...greit nok, men man må jo faktisk vise litt initiativ for å bli forelsket i noen. En må i det minste bruke tid sammen med personen. Når det gjelder jenta jeg har en avtale med nå, så skal jeg bare møte henne, og se om ting går av seg selv. Gjør de ikke det, må jeg bare innse at det slaget er tapt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...