Teac Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Jotta ser veldig spennende ut. Er det lov å legge ut hele mp3 samlinga si på Jotta? Tenke å ha backup av musikken på nett, men også ha muligheten å streame musikken gjennom f.eks Ampache til android telefonen. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Aner ikke om du kan høre på musikken din via Jotta. Men Jotta har ingenting med hva du bruker Jotta til da, bare så det er sagt. Men Livedrive.com gir deg mulighet til å spille av musikken din i nettleseren, vet jeg. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Ser ikke ut som Jotta tilbyr noen form for streaming. Det jeg ser for meg er at jeg har tilgang på all musikken som ligger på hovedpcen overalt. Tenker da at jeg laster opp musikken til serveren hvor jeg har tilgang til å spille av via nettleser og laste ned. Har brukt Ampache til dette slik at jeg også får tilgang til musikken på android telefonen. Da får jeg opp all musikken som ligger på serveren. Problemet er at webhoteller beregnet for nettsider ikke tillater at en legger ut hele musikksamlinga da dette bryter med reglene. Endret 6. september 2010 av Teac Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Min løsning er som følger, og jeg anser den som ganske sikker. Alle data jeg vil ta vare på ligger på en egen partisjon på hoveddatamaskinen min. Denne heter "Data". Alt derfra kopieres flere ganger pr uke over til en server jeg har stående i rommet ved siden av. I tillegg kopieres alt på "Data" fra hovedmaskinen min til Jotta.no som har ubegrenset lagring for 490,- i året. Et annet liknende alternativ, som også har ubegrenset størrelse, er Livedrive.com, men disse støtter ikke NAS/Network drive, så da falt mitt valg på Jotta. Jeg laster pr nå opp flere hundre GB opp til Jotta med 40 KB/sek, så det vil ta sin tid, men jeg håper å få 10/10 Mbit snart (fiber istedet for ADSL). Da kan jeg lett flytte 50 GB pr døgn, istedet for litt over 3 GB idag. Hvis man synes 490,- pr år er dyrt, så ta en titt på hva bedrifter må betale for skikkelige løsninger. Der er det gjerne 600,- pluss mva for 100 GB - pr mnd! Nå fant jeg denne tråden, for det ble plutselig et aktuelt tema for meg. Oppdaget at jeg hadde GET Sky og ubegrenset lagringsplass gratis. Har alt mitt viktigste på ekstern disk, men har også satt opp GET Sky nå. Prøvde meg nettopp på en "ufarlig" mappe på 2GB, det fungerte kjempebra - men du verden det tok ganske lang tid med den lille mappen der. Det jeg lurer på: Kan jeg sette opp det til overføring om natten og hvor lang tid ca vil det ta - jeg har ca 600GB i Bildemappen, og ca det samme i iTunes mappen, som jeg også tenkte å legge der - (Musikk og noen hundrede lydbøker) - når det først er lagt inn, vil det vel ikke gå så mye tid når Backup sender små tilføyelser i ny og ned? - Da jeg overførte ved å bruke programmet SyncToy mot ekstern disk, synes jeg ikke det tok så lang tid. Og når jeg bruker "Run" på SyncToy nå, tar det bare et øyeblikk at den oppsporer endringer og tillegg. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 (endret) Get har avtale med Jottacloud, så jeg regner med at det er det samme programmet som ordner med opplasting. Der kan du begrense både bruk av linja og når på døgnet du vil laste opp. Hastigheten begrenses selvfølgelig av nettlinja di, og du har sikkert MYE du vil ta backup av, så det kan fort ta en måneds tid, tenker jeg. Du kan jo evt ringe Get og be om ekstra hastighet opp en måned, og nedgradere etterpå igjen. Endret 29. mars 2017 av Ratleto Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Get har avtale med Jottacloud, så jeg regner med at det er det samme programmet som ordner med opplasting. Der kan du begrense både bruk av linja og når på døgnet du vil laste opp.Hastigheten begrenses selvfølgelig av nettlinja di, og du har sikkert MYE du vil ta backup av, så det kan fort ta en måneds tid, tenker jeg. Du kan jo evt ringe Get og be om ekstra hastighet opp en måned, og nedgradere etterpå igjen. Oi. Oi. En måneds tid!!!! Trodde det greide seg med over natten jeg. Med SyncToy til ekstern gikk det på timer. Jeg har ca medium nett hastighet. De to mappene er på ca 600+500GB. Hvis det tar så lang tid, vil det vel skje en del endringer før alt er over. Høres ut som en jobb det er for dristig å legge ut på. Glad jeg har det på en ekstern da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 (endret) Jeg har 49 TB jeg... og champagnen er klar til skål når 50 TB passeres. Mye annet enn bare bilder da. Mye kunne nok vært fjernet, men har litt vondt for å sette igang den prosessen. Sånn halvparten omtrent finnes det kun en kopi av, men det er ting jeg tåler å miste (ligger på RAID6 da, men den dør jo ved brann etc). Har GET fri (jotta) lagring også, men har ikke turt å laste opp så mye dit, 1-2 Tb bare. Sånn for backup av backup av backup. GET har jo skrøpelig opplasting hos meg (20Mbps tror jeg) så regnestykket på alt ville blitt noe sånt; 43100855808192 / 20971520 = 20552090 sek, eller 342534 min, eller 5707 timer, eller 237,9 dager... Endret 29. mars 2017 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Jeg har 49 TB jeg... og champagnen er klar til skål når 50 TB passeres. Mye annet enn bare bilder da. Mye kunne nok vært fjernet, men har litt vondt for å sette igang den prosessen. Sånn halvparten omtrent finnes det kun en kopi av, men det er ting jeg tåler å miste (ligger på RAID6 da, men den dør jo ved brann etc). Har GET fri (jotta) lagring også, men har ikke turt å laste opp så mye dit, 1-2 Tb bare. Sånn for backup av backup av backup. GET har jo skrøpelig opplasting hos meg (20Mbps tror jeg) så regnestykket på alt ville blitt noe sånt; 43100855808192 / 20971520 = 20552090 sek, eller 342534 min, eller 5707 timer, eller 237,9 dager... Så mye vil jeg nok aldri ta vare på - sørgelig at det skal ta så lang tid å laste det opp der da - nesten så jeg ikke gidder å begynne med den prosessen. Nå sjekket jeg eksakt:iTunes er 568GB, Bilder er 436GB - Hvor lang tid vil det ta å laste opp dette da? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 ....iTunes er 568GB, Bilder er 436GB - Hvor lang tid vil det ta å laste opp dette da? Hvorfor ta backup av iTunes...? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 ....iTunes er 568GB, Bilder er 436GB - Hvor lang tid vil det ta å laste opp dette da? Hvorfor ta backup av iTunes...? Det jeg har liggende der et par hundrede lydbøker og musikk og pianomusikk og taleopptak...... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Oi. Oi. En måneds tid!!!! Trodde det greide seg med over natten jeg. Med SyncToy til ekstern gikk det på timer. Jeg har ca medium nett hastighet. De to mappene er på ca 600+500GB. Hvis det tar så lang tid, vil det vel skje en del endringer før alt er over. Høres ut som en jobb det er for dristig å legge ut på. Glad jeg har det på en ekstern da. 1.1TB er peanuts Men det tar lang til å laste opp i skyen. Det du kan gjøre, er å kopiere over den eksterne disken, og vente med å legge noe mer på den før alt er lastet opp. Så kopierer over det som er nytt, og synker til skyen etterpå. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Oi. Oi. En måneds tid!!!! Trodde det greide seg med over natten jeg. Med SyncToy til ekstern gikk det på timer. Jeg har ca medium nett hastighet. De to mappene er på ca 600+500GB. Hvis det tar så lang tid, vil det vel skje en del endringer før alt er over. Høres ut som en jobb det er for dristig å legge ut på. Glad jeg har det på en ekstern da. 1.1TB er peanuts Men det tar lang til å laste opp i skyen. Det du kan gjøre, er å kopiere over den eksterne disken, og vente med å legge noe mer på den før alt er lastet opp. Så kopierer over det som er nytt, og synker til skyen etterpå. Forstod ikke helt det - går det lettere fra ekstern da, en rett fra PC'n Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Forstod ikke helt det - går det lettere fra ekstern da, en rett fra PC'nnei, det tar like lang tid; men da blir ikke opplastningen "forstyrret" av endringene dine. Jeg tipper at det vil gå bra uansett; men da har du en ting mindre å ta hensyn til. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Forstod ikke helt det - går det lettere fra ekstern da, en rett fra PC'nnei, det tar like lang tid; men da blir ikke opplastningen "forstyrret" av endringene dine. Jeg tipper at det vil gå bra uansett; men da har du en ting mindre å ta hensyn til. Hmm. Ikke en jobb jeg ser frem til - drøyer den en stund. Og håper den 4T Passport Ultra holder. Der har jeg alt viktig. Og den var fin å ha da jeg nettopp satte opp ny PC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå