Pomeloo Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Hei! Har en Iomega prestige ekstern hardisk som pc'n ikke finner. Når jeg stikker den inn i usb kontakten kommer lyden som sier at et apparat er koblet til, men den kommer ikke frem i min datamskin eller som "auto run". har lest på andre tråder hvor folk har hatt det samme problemet og har klart å løse det ved å følge noen simple steg. Har fulgt dem jeg også men sitter fast der jeg kan velge disk bokstav osv. disken har ikke et format og kan ikke formateres ved å høyreklikke på disken i disk egenskaper, har ikke en windows xp plate tilgjengelig om det hadde hjulpet. sitter i utlandet hos en venn som jeg prøver å hjelpe og har ikke alt jeg har hjemme tilgjengelig så jeg lurer på om noen vet noe mer om hvordan jeg kan få dette problemet løst. Jeg takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Sjekket om den dukker opp i diskbehandling ? Kontrollpanel > Administrative verktøy > Datamaskinbehandling > Lagring > Diskbehandling. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Antar det er der han er når han sier "der jeg kan velge disk bokstav"? "disken har ikke et format", neivel, men hva er da status? Unallocated? Legg heller ut et bilde av Diskbehandling. Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Gjør som 'johome' skriver og formater disken derfra. De fleste nye disker må formateres på den måten. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Det er jo ikke snakk om en ny disk. Det er en ekstern. Lenke til kommentar
Pomeloo Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 har lagt med et bilde... står at hardisken er i orden men at den er en beskyttet GPT-partisjon. har ikke peiling på hva det betyr, problemet ligger sikkert der det er en nederlandsk pc, bruk google translate om det skulle være et problem fghdfgdfgd.bmp Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Går ut fra at du bare prøver å få disken til å virke, ikke å få tak i gamle filer. Det kan være en enkel feil, eller det kan være alvorlig. Prøv først å slette partisjonen (høyreklikk og velg fra menyen). Hvis det går vil status bli 'Unallocated'. Da kan du lage ny partisjon. PS: aldri lagre skjermbilder som .bmp format. Velg 'lagre som' og spesifiser .png eller .gif Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Det er jo ikke snakk om en ny disk. Det er en ekstern. Gikk litt fort i svingen. Tok det for å være en ny og upartisjonert disk. Lenke til kommentar
Pomeloo Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Går ut fra at du bare prøver å få disken til å virke, ikke å få tak i gamle filer. Det kan være en enkel feil, eller det kan være alvorlig. Prøv først å slette partisjonen (høyreklikk og velg fra menyen). Hvis det går vil status bli 'Unallocated'. Da kan du lage ny partisjon. PS: aldri lagre skjermbilder som .bmp format. Velg 'lagre som' og spesifiser .png eller .gif Når jeg høyreklikker så er alt i lysegrått bortsett fra hjelp som er det eneste jeg kan trykke på. Lenke til kommentar
johome Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Jeg tviler på om det er mulig å foreta seg noe i diskbehandling. Etter hva jeg har forstått kan ikke XP jobbe med GPT disker. Hvis du laster ned Paragon Partition Manager , kan du jobbe med den. Jeg ser at disken er tom. Da kan du bare slette den , og lage et nytt volum. Lenke til kommentar
Pomeloo Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Jeg tviler på om det er mulig å foreta seg noe i diskbehandling. Etter hva jeg har forstått kan ikke XP jobbe med GPT disker. Hvis du laster ned Paragon Partition Manager , kan du jobbe med den. Jeg ser at disken er tom. Da kan du bare slette den , og lage et nytt volum. Har prøvd å slette den på alle måter som poppet inn i hodet mitt men alle er mislykket. skal prøve å last ned paragon partition manager å se om det virker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå