Gå til innhold

Dette må være tull?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er billig, men ikke nødvendigvis så billig at du kan si at det er en scam uten videre.

Om du er i tvil (og det er du jo tydeligvis), så ikke kjøp ved mindre:

- Du kan få snakket med personen over telefon før handel (dette avslører fort de mest typiske svindlerene enten pga. de nekter eller rett go slett oppfører seg veldig merkelig)

- Du kan få betale via oppkrav.

Så lenge du bruker oppkrav og du sjekker at du har mottat riktig vare og åpner pakken FØR du forlater posten så er du noenlunde trygg. Hvis det er en svindler så vil han aldri gå med på oppkravsbetaling...

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Ja, her har vi grunnen. Scam..

Hei,

Takk for at du kontakte meg om produktet mitt, er denne fortsatt tilgjengelig for salg. Produktet er perfekt, har inkludert alt tilbehør. Vennligst komme tilbake til meg og fortelle meg hvis du vil kjøpe produktet mitt. I dette øyeblikket lever jeg England fordi jeg nettopp flyttet hit. Hvis du liker produktet vi kan hvis du vil kjøpe det vi kan gjøre en rask avtale. Skatter for frakt er inkludert i prisen.

Takk.

P.S. I am very sorry for my Norwegian but I hope you can understand. If you want we can continue in english, because it would be much better for me.

Lenke til kommentar

@stigma

den pcn koster over 37k.. og 7k er ikke billigt nokk til at du klarer å ta det for scam:P?

Jaha? om det stemmer så lukter det jo råttent da. jeg så bare veldig røfft over det som ble nevnt av specs og tenkte det gjerne var en 12-15k maskin i nypris. 37k er jo bare tullerusk.

Det sagt så er det veldig begrenset med måter noen kan prøve å svindle deg så lenge du bruker oppkrav og sjekker innholdet av pakken ved avhenting, men om nyprisen er så mye som det sies så er jeg jo enig i et sjansen for at selger kommer til å gå med på oppkrav i det hele tatt er liten.

Gitt posten rett over som jeg ikke leste før jeg skrev dette så gjelder selvfølgelig ikke dette lenger.

Utenlands salg kan du bare droppe med en gang ja. Det er så åpenbart scam. Dette er derfor det er så nyttig å snakke med selger før kjøp om du er i tvil. Hadde du ringt ham på telefon så hadde det nok også vært gebrokken engelsk, og sansynligvis neppe noe norsk i det hele tatt. Da må varsellampene gå av - men salg eller kjøp fra utlandet er også helt erketypisk.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Regel nr. 1: Høres noe for godt ut til å være sant, så er det sannsynligvis også det.

Denne annonsen er fjernet av FINN.no. Ta kontakt med vårt kundesenter hvis du har spørsmål angående annonsen.

Ser ut som Finn.No luktet ugler i mosen. :)

Vent .. Ugler i mosen? Hvorfor skulle det vært ugler i mosen? Trodde de bare satt på greiner, jeg. :hmm:

Lenke til kommentar

Det lukter scam lang vei. Han har typisk brukt translate.google for å skrive på norsk. Uansett litt risky å kjøpe ting av privatpersoner fra andre land når det virker for godt til å være sant.

Du kan vel ikke være 100% sikker selv om du bruker oppkrav? Du må jo betale før du får åpnet pakken. Vet ikke hvordan posten oppererer med tilbakesending av pakkene der og da. Noen som kan opplyse meg?

Lenke til kommentar

Jeg spurte på posten om det. Der fikk jeg beskjed om at når jeg hadde hentet ut pakken var posten ikke lenger ansvarlig. Oppkrav virker derfor bare som tull for kjøper sin del - gitt at pakken har ca. rett størrelse og vekt...

Lenke til kommentar

Regel nr. 1: Høres noe for godt ut til å være sant, så er det sannsynligvis også det.

Denne annonsen er fjernet av FINN.no. Ta kontakt med vårt kundesenter hvis du har spørsmål angående annonsen.

Vent .. Ugler i mosen? Hvorfor skulle det vært ugler i mosen? Trodde de bare satt på greiner, jeg. :hmm:

Dansk uttrykk; opprinnelig ulver som lurer i myra.

Lenke til kommentar

Riktig, så hvis man finner ugler i mosen, så må det jo være noe galt :D .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...