Gå til innhold

PHP echo i iFrame


Anbefalte innlegg

Prøver iherdig her på å få informasjon fra en php verdi inn i en <iframe> for bruk i en WYSIWYG editor.

 

$innhold skal innholde f.eks "Hello world!".

har prøvd <iframe src="<? $innhold ?>"iframe> men det hjelper lite, da sikker fordi jeg går frem på feil måte.

 

loader jeg f.eks filen som skal editeres så vil ikke den bli editerbar.

 

så mitt spørsmål er hvordan jeg kan laste info inn i en <iframe> uten å måtte loade en fil via "src".

 

Håper på noen lærerike svar :)

Endret av lifetimeboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke besvare spørsmålet ditt - men jeg sier noe annet:

 

Ikke bruk frames. Det er stygt og utdatert. Det er til irritasjon for store deler av dine besøkende, bruk heller <div> og lag en div med definert størrelse, og include funksjonen i php.

 

( emnetittelen burde forresten endres til noe alà "PHP echo i frame?" )

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar

wysiwyg = What You See, Is What You Get. Altså... Mye surr i koder osv :p Med unødvendig tbody osv, masse div/td,er som er lagt inn på en surremåte osv... :p Helt møkkarot (:

 

har sjekket opp en del rundt disse editorene, men personelig har ikke funnet en som ikke bruker iFrame enda.

"Bruker" iframe? huh? (=

iframe er for å hente inn andre sider/html-filer etc.. Skjønner ikke hva du prøver å oppnå..:

 

$innhold = "Hello world!";

echo "<iframe src='".$innhold."'>";

 

Som det er nevnt over, iframe tilhører år 2000. Du har mangen andre muligheter, include/require (_once)

 

Men, uansett så er iframe til for å hente opp andre websider, eller dokumenter/html-docs.. Så hva er det du forsøker? :E

 

Hva oppnår du utav det? :S Er jo ikke slik en skal bruke iframe da..

Endret av slacky
Lenke til kommentar

Han skal lage en WYSIWYG editor som en som er her på forumet.

Det er fullt mulig å lage dette uten Iframes eller frames på andre måter.

Iframes er ikke like fyfy som vanlige frames. og brukes fremdeles mye av store nettsider fordi det eliminerer mye unødvendig arbeid.

 

Men hva problemet ditt er skjønner jeg ikke helt

Lenke til kommentar

wysiwyg = What You See, Is What You Get. Altså... Mye surr i koder osv :p Med unødvendig tbody osv, masse div/td,er som er lagt inn på en surremåte osv... :p Helt møkkarot (:

 

:thumbdown: eneste jeg kan forstå at du refererer til her må være Frontpage.... Dreamviewer er hvert fall ikke av den arten :tease:

 

har sjekket opp en del rundt disse editorene, men personelig har ikke funnet en som ikke bruker iFrame enda.

"Bruker" iframe? huh? (=

iframe er for å hente inn andre sider/html-filer etc.. Skjønner ikke hva du prøver å oppnå..:

 

$innhold = "Hello world!";

echo "<iframe src='".$innhold."'>";

 

Som det er nevnt over, iframe tilhører år 2000. Du har mangen andre muligheter, include/require (_once)

 

Men, uansett så er iframe til for å hente opp andre websider, eller dokumenter/html-docs.. Så hva er det du forsøker? :E

 

Hva oppnår du utav det? :S Er jo ikke slik en skal bruke iframe da..

min problemstilling er at jeg ønsker og lage min egen WYSIWYG editor for bruk av hjemmesideeditering - Hvorfor ikke bare laste ned og innstallere en allerede gratis og ferdig editor som TINYeditor spør du? fordi jeg ønsker og lære hvordan den er satt sammen og jeg ønsker og ha rettighetene på den så jeg kan bruke den til hva jeg vil.

 

har lastetned og sett på sikkert 10+ forskjellige editorer av denne typen og alle har til syvende og siste brukt iframe for javascript editoren.

TINYeditor som nevnt tillater at man kan bruker <textarea> for og laste inn info fra evt en php variabel, men selve editeringen foregår i iframe - men sliter med og forstå hvordan javascript henter inn informasjonen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...