BjørnÅgeS Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Har lenge vært søkende etter et nytt normalobjektiv til Canon crop. Det opplagte valget er jo EFS 17-55, men den er jo noe dyr. Har hatt tamron 17-50 før, men syntes af hastighet var for lav. Har vurdert sigma 18-50 2.8, men var litt skeptisk til alle meldinger om eksemplarvariasjon. Tamron 17-50 2.8 VC - litt mange middels kritikker. Tokina 16-50 f2.8, men syntes den har vært dyr i forhold til spesifikasjoner og tester. Oppdaget at Scandinavian foto hadde satt den ned til 3490 og slo til. Må si at jeg er rimelig fornøyd etter bare noen timers testing. Virker som et meget solid og skarpt objektiv. Legger ved to snapshots. 16 mm f 2.8 og ved 50 mm 2.8. Tror jeg vil bli fornøyd med dette kjøpet. Autofokus er overaskende rask. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Har du vurdert Canon 15-85 IS,den er relativt like skarp som Canon 17-55 IS og autofokusene er rask nok til den type objektiv.det negative er lysstyrken og dof,jeg gikk for det objektivet da jeg syntes f/2.8 ikke blir lyssterk nok innendørs til den typen bilder som jeg bruker en Normalzoom til,så jeg må bruke blits okke-som og de gangene jeg ikke har anledning til blits så bruker jeg et mer lyssterkt fastobjektiv. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Vurderte også 15-85, men da "tilbudet" på Tokina kom slo jeg til. Førsteinntrykket mitt holder seg - det virker skarpt og gir en behaglig bokhe. Har også lysterk fastoptikk men manglet en standardzoom - da jeg ikke var førnøyd med lysstyrken til 17-85 (som jeg også fremdeles har.) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Jeg hadde også 17-85 IS,ble positivt overrasket hvor mye bedre 15-85 Is er. Hvis du får mulighet burde du prøve 15-85 IS en gang Og forresten gratulerer med nytt glass Lenke til kommentar
-=Kasper=- Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Hei bjornage, Gratulerer med nytt objektiv Forøvrig så glemte du å ta med i betraktningen nye Sigma 17-50mm f2,8 som kom for en drøy måned siden. Jeg valgte å vente på dette og grunnen var bilde stabilisatoren. Kan være et alternativ å vurdere om behovet skulle melde seg. Er ikke like rask på autofokusen som Canon EF-S 17-55 men tar fine bilder. Hilsen -=Kasper=- Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Sigma 17-50mm f/2.8 er absolutt et interessant alternativ. PhotoZone sin test indikerer at den er litt soft på f/2.8 men skarper opp fort og f/4 er meget bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå