rubine Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) Hei, jeg søker noen som er vilige til å jobbe gratis med ett prosjekt, viss vi får en sponsor , deler vi pengene på ALLE i teamet. Her er en link til info om prosjektet: http://thewemoth.maxforum.org/ og http://thewemoth.motionforum.net/ Håper noen er vilige til å hjelpe DETTE HAR VI: Jeg og en annen programmerer.. Har 4-5 som tegner 2 om lager musikk 1 som lager puzzles.. Jeg leder teamet =) Spillet er ett point-n-click spill nesten helt likt som curse of monkey island Endret 24. juli 2010 av rubine Lenke til kommentar
Romis Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Hva slags spill skal dere lage? Greit med litt mer informasjon, takk. Lenke til kommentar
rubine Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 Sorry glemte å nevne at det var ett point-n-click spill ^^ Altså at du bare bruker musa ikke noe annet til å bevege deg rundt Takk for alle som vil hjelpe Lenke til kommentar
Romis Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Ah, så det er et spill som man kan legge ut på 1001 spill og lignende? Lenke til kommentar
rubine Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 Ikke akkuratt, det blir mer ett spill som er litt "ekslusivt".. Spillet er i sammarbeid med forfatteren som har skrevet boken =) Lenke til kommentar
Romis Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Kom med litt mer info da! Hva slags spill, hva slags historie, hvilke aldersgruppe er målgruppen osv? Lenke til kommentar
rubine Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 Er du villig til å hjelpe meg? Lenke til kommentar
Romis Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Hvis du trenger hjelp, absolutt. Men jeg må vite litt mer om prosjektet før jeg kommer til å vurdere å hjelpe deg, og vite om jeg passer til jobben. Lenke til kommentar
rubine Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 Aldersgrupper: 11+ Historie: Basert på bøkene om Mare av Ruben Eliassen Stikk innom den første linken å gå på katagorien generel =) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) Jeg ville sterkt annbefale at dersom du ser etter ressurspersoner til å hjelpe så bør du liste opp A) Hva typer oppgaver som det trengs folk til (grafikk, programmering, photoshopping, animasjon, story-skriving osv.) B) Hvilke oppgraver dere allerede har folk til å ta seg av, og hvilke som trenger mer bemanning. Hvis man ikke vet hva som trengs så er det vanskleig å vite om du kan hjelpe med noe. Jeg ville også sterkt annbefalt at du editer førsteposten til å inkludere en kort beskrivelse av hvilken type spill det er snakk om og hva målet er osv. Hvis dere allerede har noe sånt skrevet så kan du bare copypaste det selvfølgleig, eller ligge en direkte link til det. Om folk må begynne å grave rundt på en ukjennt side for å finne informasjonen så er det mange som vil ikke vil snu seg rundt allerede der og da. Du må på en måte reklamere for prosjektet bedre slik at det virker som noe attraktivt og/eller gøy å arbeide med. Jeg vil også nevne at det finnes en del større mer eteablerte forum fra før som driver spesifikt med spillutvikling på frivillig basis - og på slike steder finner du nettop folk som spesifikt ser etter sånne prosjektet å jobbe på frivillig. Enten pga. de bare gjør det for gøy, eller fordi de vil bruke det til å bygge opp erfaring og ha noe konkret å peke til når de senere skal søke jobb i en skikkelig bedrift som driver med spillutvikling (eller andre mer generelle utviklingsoppgaver). Til sist: I og med at det skal være et point-click spill så kan det være særdeles relevant å nevne hvilken engine som skla brukes til prosjektet (om dette har blitt bestemmt allerede). Jeg regner med at det ikke skal programmeres en helt ny engine når det finnes såpass mange billige og gratis engines til tradisjonelle point&click spillutvikling. Skal det utvikles fra scratch blir prosjektet fort mange ganger mer arbeidskrevende på mange forskjellige måter. Jeg kunne forsovidt bidratt med photoshopping og/eller lett scripting, dialogtrær osv. men det hadde vært helt avhengig av at det fantes mye mer konkret informasjon om hva prosjektet skal gå ut på - og at det allerede var noen drevne folk som hadde tatt på seg annsvaret for de aller mest essensielle rollene. Eksempelvis hadde jeg aldri blitt med på et prosjekt som manglet en hovedprogramør eller hovedorganisator (ofte samme person) fra før av fordi det er et typisk tegn på et lite gjennomtenkt prosjekt. De aller fleste frivillig drevne spillprosjekter blir aldri gjennomført pga. dårlig ledelse og planlegging. Det er derfor nødvendig å fremstå som relativt profesjonelle dersom det skal inspirere andre til å bidra, og ikke minst stole på at det vil komme noe ut av prosjektet. -Stigma Endret 24. juli 2010 av Stigma 2 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) Helt konkret: Hvor mange har du allerede ombord på prosjektet, og hva er det du selv kommer til å gjøre? Er det du som kommer til å lede prosjektet? Jeg vil ikke være negativ, men det ser nesten ut som dette er et en-manns prosjekt basert på den nestne helt tomme siden. Hvilke tallenter er det du selv skal bringe til utviklingen? -Stigma Endret 24. juli 2010 av Stigma Lenke til kommentar
rubine Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Jeg programmerer, trenger engentig bare animatører, og musikk komponister, men tar imot alt jeg kan få Har faktisk en god del med meg =) 6-7personer Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Dette er uansett feil forum å poste i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå