Gå til innhold

Yess - endelig kvitt mine øresmerter!

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Endelig!!

Har gått i flere år med følelse av nedsatt hørsel & dotter i øra! Jeg hadde engang i tiden "elefanthørsel" dvs jeg hørte absolutt alt. Jeg var avhengig av hørselen da jeg var lydtekniker for en Norges største nær-radioer & det skadet heller ikke å ha god hørsel da jeg jobbet som proff Dj i en årrekke!

Men.. i det siste åra har jeg hatt følelse av nedsatt hørsel og til tider relativt kraftige smerter i det ene øret. Så i går brukte jeg noe som het "Cerusol" for første gang (pakken har ligget urørt hjemme i nesten i 1 år). Dævven må jeg si.. dette var saker.. :)

Slengte meg ned på sofaen, og kjerringa skred til verket med fylle opp øret med stoffet. Slik ble jeg liggende i ca 1 time, før det dags for å få tømt øret. Det som kom ut var "snørrgult" altså en kraftig gulfarge på dette stoffet. I tillegg var det mange klumper med "krystalisert" ørevoks i ulik størrelse som kom ut.

Jeg skylte øret med en ballong som fulgte med pakningen.. og plutselig hørte jeg sinnssykt godt igjen (på det ene øret)!! :) Samme prosedyre på det andre øret også! Så nå kom hørsla tilbake!

Det har vært slitsomt med å ofte (nesten konstant) følelse av at det har vært ei ert inne i øret, og smertene har vært store også! Det har vært slitsom å høre knitring av papir i øret hver gang jeg forsøkt å utligne trykket i ørene & hver gang jeg har gjespet. Dette er nå 99% borte! :D

Åhhh.. fy faen hvor deilig dette var!!

Moralen er å IKKE bruke Q-tips eller annet i øret! Jeg har vært en jævel på Q-tipsen.. aldri mer Q-tips på meg. Øre skylling er tingen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Ut i fra hva jeg har lært (har helsefaglig utdanning). Så skal du ikke bruke mere enn det som tilsvarer en albue, når du skal fjerne ting i fra øret.. hvis du da ikke oppsøker en lege da! :) Dette viste jeg godt, men det er lov til å være dum! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...