Gjest Slettet+3124 Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Endelig!! Har gått i flere år med følelse av nedsatt hørsel & dotter i øra! Jeg hadde engang i tiden "elefanthørsel" dvs jeg hørte absolutt alt. Jeg var avhengig av hørselen da jeg var lydtekniker for en Norges største nær-radioer & det skadet heller ikke å ha god hørsel da jeg jobbet som proff Dj i en årrekke! Men.. i det siste åra har jeg hatt følelse av nedsatt hørsel og til tider relativt kraftige smerter i det ene øret. Så i går brukte jeg noe som het "Cerusol" for første gang (pakken har ligget urørt hjemme i nesten i 1 år). Dævven må jeg si.. dette var saker.. Slengte meg ned på sofaen, og kjerringa skred til verket med fylle opp øret med stoffet. Slik ble jeg liggende i ca 1 time, før det dags for å få tømt øret. Det som kom ut var "snørrgult" altså en kraftig gulfarge på dette stoffet. I tillegg var det mange klumper med "krystalisert" ørevoks i ulik størrelse som kom ut. Jeg skylte øret med en ballong som fulgte med pakningen.. og plutselig hørte jeg sinnssykt godt igjen (på det ene øret)!! Samme prosedyre på det andre øret også! Så nå kom hørsla tilbake! Det har vært slitsomt med å ofte (nesten konstant) følelse av at det har vært ei ert inne i øret, og smertene har vært store også! Det har vært slitsom å høre knitring av papir i øret hver gang jeg forsøkt å utligne trykket i ørene & hver gang jeg har gjespet. Dette er nå 99% borte! Åhhh.. fy faen hvor deilig dette var!! Moralen er å IKKE bruke Q-tips eller annet i øret! Jeg har vært en jævel på Q-tipsen.. aldri mer Q-tips på meg. Øre skylling er tingen! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) Q-tipsen skal ikkje inn til trommehinna, den er kun meint for bruk i den ytre delen av øyrene. Endret 24. juli 2010 av Zeph Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Ut i fra hva jeg har lært (har helsefaglig utdanning). Så skal du ikke bruke mere enn det som tilsvarer en albue, når du skal fjerne ting i fra øret.. hvis du da ikke oppsøker en lege da! Dette viste jeg godt, men det er lov til å være dum! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå