Gå til innhold

PostFix + SpamAssassin problemer

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har klart aa sette opp Spamassassin med PostFix MTA ?

Jeg har ikke funnet noen howto's og synes spamassassin's dokumentasjon er heller daarlig..

Visst det er noen som kunne pekt meg til en howto eller forklare meg hvordan det gjoers saa hadde jeg veart evig takknemelig..

BR

Bergetun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I debian: apt-get install spamassassin

og configurer filen .user_pref som ligger under /etc/spamassasin og legg den inn i brukerenes hjemmekatalog eller i /etc/skel (slik att den kommer med hos nye brukere).

Har ikke prøvd med postfix men med qmail funker det glimrende..., så jeg har bare en link som kan hjelpe deg med qmail og spamassassin...

http://www.magma.com.ni/~jorge/spamassassin.html :-?

Lenke til kommentar

Kan du ikke gå via procmail?

Du kan sette opp LDA til å levere til procmail, og procmail starter spamassassin. Du trenger da mest sannsynlig bare ei .forward-fil som sier LDA-en at posten skal til procmail. Hvordan denne .forward-fila må se ut finner du mer om i procmail-dokumentasjonen.

Lenke til kommentar
I debian: apt-get install spamassassin

og configurer filen .user_pref som ligger under /etc/spamassasin og legg den inn i brukerenes hjemmekatalog eller i /etc/skel (slik att den kommer med hos nye brukere).

Har ikke prøvd med postfix men med qmail funker det glimrende..., så jeg har bare en link som kan hjelpe deg med qmail og spamassassin...

http://www.magma.com.ni/~jorge/spamassassin.html :-?

Jo jeg fant ut at jeg maatte gjoere det paa denne maaten.

Problemet er bare aa faa OpenAntivirus til aa funke samme..

Jaja spamassassin funker iallefall sinnsykt godt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...