DeNile Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Siden jeg i nærmeste fremtid skal bli student vil jeg trenge en ny MP3 spiller. jeg har lenge lurt på om jeg skal kjøpe en Cowon D2, men tenkte jeg kunne høre med de mer kunnskapsrike av dere før innkjøpet blir gjort. Lydkvalitet: Dette er ikke så alt for viktig for øyeblikket da jeg primært bruker Koss Portapro. Kapasitet: 16 gb helst. Alt under vil nesten være uaksebtabelt med mindre man kan utvide minnet ved hjelp av eksterne minnekort, og da er det en fordel om denne funksjonen er bra gjennomført slik at jeg slipper å bla meg gjennom spesielle menyer for å få tilgang til musikken på minnekortet. Batteritid: Jo mer jo bedre. Rundt 30 timer ser jeg for meg er tilstrekkelig med batterilevetid. Skjerm: Egentlig har jeg ikke det store behovet for en skjerm men siden jeg har utviklet en avhengihet av spillelister så blir nok en skjerm nødvendig. En skjerm på 2,5 tommer vil være nok, men helst ikke større enn dette. Video: Nei. Totalt ubrukelig. Brukervennlighet: Som jeg nevnte tidligere så er det nærmest nødvendig å kunne lage spillelister. Dette innebærer at denne prosessen helst skal være smertefri uten de store komplikasjonene. Så med disse kriteriene er fortsatt en Cowon D2 et bra valg for en MP3 spiller som skal brukes mye? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Jeg vil tro du vil bli fornøyd med Cowon D2+. Jeg er usikker på hvordan det er med spillelister o.l. på den, men ellers har den mange gode funksjoner, muligheter, og bruksområder. Cowon har vel de beste spillerne med tanke på lydkvalitet, men du vil nok ikke høre forskjell om du ikke planlegger å gå til anskaffelse av hodetelefoner i prisklassen mellom 1-2k. Jeg vil uansett anbefale deg å skaffe noen bedre hodetelefoner, ettersom det hjelper veldig på opplevelsen av musikken Lenke til kommentar
Kaim Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Jeg har kikket litt på denne selv, men ser at det er touch screen. Er det noen her som har testa denne, og kan si litt om hvor responsiv den er, om den er enkel og bruke og at det ikke er krøkkete å treffe symbolene med fingrene, siden den er ganske liten? Lenke til kommentar
schneidig Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Cowon D2 er en snerten liten sak, jeg anbefaler den. Den har god lyd, kan utvide minne, veldig god lyd og er rask. Man kan selv lage sine egne spillelister. (jeg har kopiert mappe for mappe, som da blir spillelister i spilleren) Det er knotete til tider fordi skjermen er så liten. Spilleren er veldig rask, men skal du se på bilder tar det litt tid før du får se på full oppløsning. Til det jeg trenger så er den mer eller mindre perfekt. God lyd (selv med beyerdynamic dt770 pro, som er er krevende headset) batteriet varer i 52timer. Tror jeg ladet den annenhver uke da jeg brukte den mye før. Kobler du den til pc-en så vil den automatisk lade. Man kan fort velge om man vil høre på samme sang, samme liste eller alle sanger. Til den prisen som den er til, så løp og kjøp Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Trådstarter, om du har muligheten for å dra innom Sandvika Storsenter kan du jo ta en titt på D2+ og S9 både på Electroworld og Elkjøp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå