konduktans Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Uansett om signalet kommer fra pc, mediespiller eller dekoder, så er bildet på tv-en raskere enn lyden på høyttalerne via forsterkeren. Hvorfor er det slik? Er det pga tv eller forsterker? Tror ikke jeg kan justere delay på forsterkeren. Kan jeg gjøre det på tv-en?(Samsung UE40B6050) Takk for alle svar ^^ Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Hmmm...nå husker ikke jeg om fatter'n hadde Panasonic eller Samsung, men der var det et lignende problem (ut av esken altså). Lyden og bilde hang ikke helt sammen, nå gikk ikke denne lyden gjennom noen ekstern forsterker, bare de innebygde høyttalerne, men vi løste problemet ved å gå inn under "Innstillinger/meny" velge "bildemodus" og sette den til noe annet. For vår del funket "spill" som bildemodus og da var lyden og bilde helt synkront. Håper det gav svar Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 Fant ingen sånn innstilling =/ De på elkjøp sa at jeg trengte en forsterker med justerbar delay. Noen som kan bekrefte det? Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Hvordan overfører du lydsignalet til tv'en. Trådløst eller med kabler? Om det er trådløst må du nok skaffe deg en bedre sender eller titte på instillingene. Dersom du bruker kabler tror jeg at jeg kan si at elkjøp bullshitter deg. Ikke at jeg har megamye peiling. Fortsett å se etter innstillinger, gjerne på tv'en. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Fra både dekoder og mediespiller kjører jeg lyd analogt(RCA) og bilde digitalt(HDMI). Når lyden ender opp på tv-en er den synkronisert og fin, men når den er på stereoen henger det etter. Samme gjelder når lyden kommer vi 3,5mm jack på pc til RCA på forsterker, og VGA til TV. Synes strengt tatt det er litt merkelig at det er delay både på analog lyd/digitalt bilde og analog lyd/analogt bilde. Er også litt rart at forsterkeren i det hele tatt skal delaye lyden. Det hadde vært levelig om det var 0,01 ms eller noe, men det er jo snakk om et halvt sekund nesten! =/ Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Finnes det noen pure direct knapp, eller straight eller noe? Har samme problem her når jeg bruker den integrerte dekoderen i tven med s/pdif til forsterkeren, så må jeg skru av all intern prosessering i forsterkeren for at lyden ikke skal bli forsinket. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 Er ikke det heller, vet du =/ Mulig at jeg bare skal prøve å få tak i en annen forsterker så jeg får testet om det funker skikkelig med den! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå