Spenis Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Hei, jeg har glemt passordet på admin pcen min som er Windows XP. Hva skal jeg gjøre nå? Takk for svar Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) boot opp med ultimate boot cd, mener den kan slette passordet Endret 24. juli 2010 av LiNwin Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Du kan jo sikkert kjøre en eller annen form for hacke software? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Er det ikke bare å ta ut batteriet i hovedkortet i 1 min for å så sette det inn igjen? Lenke til kommentar
Spenis Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 Er det ikke bare å ta ut batteriet i hovedkortet i 1 min for å så sette det inn igjen? Og hvor er hovudkortet, om jeg gjør det, forsvinner ALT på pcen da? dvs musikk, filmer, filer osv? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Er det ikke bare å ta ut batteriet i hovedkortet i 1 min for å så sette det inn igjen? Hjelper vel ikke å resette hovedkortet om det er Admin passordet til Windows han har mistet/glemt? Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Er det ikke bare å ta ut batteriet i hovedkortet i 1 min for å så sette det inn igjen? Det kan resette evt. biosinstillinger, passord der m.m., men vil ikke ha noe å si for Windows instillinger. Om det skulle vært sånn, hadde det da vært usaklig enkelt å snoke seg innpå en PC. Du kan prøve å se om du finner noen "guider" til dette på google e.l. Du har ingen annen konto på PCen du kan logge på med, som har admin-rights? Da kan du vel evt. tilbakestille passordet. Lenke til kommentar
xand Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Du kan forsøke å boote i sikkerhetsmodus. Mulig du har en skjult administrator konto du kan logge inn på og endre passordet ditt. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Prøv Ophcrack Live Cd. Velg gratis tables for ditt operativsystem. Det er begrenset med antall bokstaver, tall osv. passordet kan ha. Altså om passoret til admin brukeren er lengre enn kanskje 15 tegn så vil det ikke gå. Da må du kjøpe de andre tablene til OS din. Men bare last ned ophcrack live cd. Også må du brenne den på en cd. Fra biosen endrer du instillinger for hvor pcen skal boote fra. Velg cd rom på 1 prioritet. Tror du må trykke f12 når pcen starter opp for å velge dette. Putt cden inn og når pcen starter vil den boote fra cden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 har du pro eller home versjon?? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) En annen ting du kan gjøre er å slette alt på pcen slik at den er som ny. Altså når du da starter opp pcen må du lage ny bruker osv. Det gjør du ved at du trykker alt+f10 når pcen booter. EDIT: Kan være forskjellig avhengig av hvilken pc du har. Vet at det funker på Acer i hvertfall. Endret 5. august 2010 av xDestiny10x Lenke til kommentar
Kristoffer_hh Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Har også klart det mesterstykket, snakk med forhandleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå