Gå til innhold

Mobilt BredBånd og en router!

Anbefalte innlegg

Hei jeg surfet litt på youtube og så noen smarte innretninger. Altså det jeg fant var en tråløs router som man kunne koble det mobile bredbåndet inni så fikk jeg tråløst mobilt bredbånd.

Så jeg kjøpte nå en jeg ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=587670 )

Problemet jeg har nå er at jeg ikke får konfiguret dem sammen.

Jeg måtte selvfølgelig inn på siden til routern og skrive inn info og sånt.

Jeg har print screenet bilde av siden og av hva jeg har fylt ut.

Ser noen noe feil eller noe som burde ha hvert anderledes?

Tusen takk på forhånd! :D

post-203197-1279975948,2412_thumb.png

post-203197-1279983924,4239_thumb.png

Endret av pepsimaxguy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det betyr ikke at de bruker netcom sitt modem. Se om du finner ditt modem under Compatibility list på denne siden.

Prøv gjerne å oppgradere firmware på din ruter.

edit: Du var litt kjappere enn meg ja, ser utifra statusen at du har Huawei E169, som angivelig støttes av ruteren. Imidlertid måtte jeg oppgradere til seneste firmware for at Option Icon 225 skulle fungere sammen med min Dovado UMR, så kanskje det kan være løsningen for deg også. Eller er problemet allerede løst?

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Men hvordan skal dette funke? Er det sånn at når jeg har koblet til nettet at jeg skal gå innpå tele2 sitt program og koble til 3g'n eller er det sånn at dette skal skje automatisk eller er det noen andre måter? Fordi jeg tror alt er i orden. Men jeg vet ikke hvordan resten av prosessen skal gå. Og om det er det at jeg skal inn på tele2 sitt program og koble mobile bredbånde så gå hvertfall ikke dette....

Lenke til kommentar

Grønt lys nr 2 fra venstre indikerer at 3G er aktivt. Jordkloden indikerer WAN, men det er tydeligvis kun relevant når du har koblet ruteren til via en fastlinje (ADSL eller lignende).

Sikker på at det ikke funker? Det står jo tom. hvor god signalstyrke du har.

Ser du har koblet til en av LAN-portene. Hvis det er slik du nå er koblet til internett så er det ikke oppkoblingen som er problemet, jeg ville heller satt en knapp på WLAN-tilkoblingen mellom ruter og PC. Men nå er det natt.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...