Gå til innhold

enkelt kamera som passer til mitt bruk?

Anbefalte innlegg

jeg fant ut at jeg skulle kjøpe et kamera for ca uke siden ..

har ikke så mye erfaring fra tidligere

jeg kommer til å ta bilder av naturen/store områder og lurer på hvilke kamera som egner seg best..

jeg fant en anmeldelse om Nikon D3000 http://www.dinside.no/838162/nikon-d3000 virket som et ganske greit nybegynner kamera jeg har ikke tenkt til å bruke så veldig mye penger på det her så rundt 3000 holder

det jeg lurer på er hvilke kamera som passer best for mitt bruk

om dere har noen eksempler til kameraer rundt 3000 som passer for en nybegynner

og om dere har noe dere skulle sagt om Nikon D3000 feks hvorfor dere anbefaler det hvorfor dere ikke anbefaler det, noe problemer med det som jeg kansje ikke vet om?

Endret av potetgulll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja. det er et bra nybegynnerkamera. hvis jeg skulle ha kjøpt et lite DSLR kamera ville jeg gått for D5000. uten at jeg har lest så mye på det så har jeg forstått det at den er ganske lik D90 hva kvalitet angår (støynivå og MP).

men siden det er ditt første kamera så trenger du ikke mer enn D3000. Du finner ut etterhvert hva du trenger. Jeg selv valgte kamera etter lommebok. Første DSLR var Nikon D50 i 2005. Oppgraderte ikke før November ifjor til D90. Bruker fortsatt D50 nå og da.

Lenke til kommentar

D3000 er et helt greit alternativ. Det eneste å passe på, er at du velger utgaven med stabilisert objektiv (18-55mm VR).

Det er lite forskjeller på modellene i den prisklassen, så det er egentlig hipp-som-happ hvilket du velger.

du har vel ikke noen ideer om hvor jeg kan få tak i det?.. lefdal expert elkjop japanphoto av alle jeg har sett hos er det ingen som har utgaven med stabilisert objektiv

litt trist er jo noe som hadde vært greit å få med seg..

det er jo mulig å bestille via nettet så kan jeg sikkert finne det men det er best å kjøpe det hos en butikk i området

Lenke til kommentar

Japan Photo skal da ha den inne. Og da får du med badeball :)

Alternativt, har du en Elprice i nærheten? De har den kun som bestillingsvare med VR. Men da kan du få den til en butikk ihvertfall.

japan photo fikk jeg med Crumplerveske, 2 GB minnekort, pusseklut men de sier at det er 0 på lager.. det hadde absolutt vært best å bestille hos japan photo så vidt jeg kan se kjøper jeg bare kamera hos elprice for samme pris.. det er ikke minnebrikke osv..

selvom de sier at det er null på lager men alikevel kan jeg legge det i handlekurv sette opp hele bestillingen og bekrefte .. jeg har ikke bekrefta enda noen ideer om hvorfor jeg kan bestille (sette opp hele bestillingen) mens de sier at det ikke er noen på lager?

spørsmålet passer ikke helt in her du har sikkert ikke mye mer peiling en det jeg har men elikevel så må jeg nesten spøre...

Lenke til kommentar

Foreslår du ringer Japan Photo butikken i morgen. De pleier å være behjelpelig med slike problemstilling.

Det er mulig at sommerpakken er utsolgt og de ikke får den inn igjen. Men da kan det hende de har andre varianter.

greit får vel nesten spørre de ,ringer de imorgen

takker for all hjelpen og at du svarer så fort

fra japan photo eller elprice på en måte skal jeg få tak i det :p

Endret av potetgulll
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...