Gå til innhold

SSD - treg boot (Windows 7)

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en Intel X25-M 160GB Gen. 2 i mai.

Den er kjapp og ser ut til å funke som den skal, men jeg har et problem med at Windows (7, Enterprise) bruker i snitt 10 sekunder før Windows begynner å loade.

BIOS detecter disken med en gang. Jeg har skrudd av boot-logoen til Windows, men en overvåkning av bootsekvensen viser at det ikke skjer noe som helst i ca. 10 sekunder før den begynner å loade (og da går det unna).

Kjenner noen til dette problemet?

Jeg har installert nyeste drivere fra Intel for chipsettet (X58). Resten av hardware-specsene ser dere om dere klikker på nicket mitt.

Endret av agitator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QjT4b9

Rett og slett bare HKet som er tregt? Hos meg tar det en god stund etter IDE-check (altså etter BIOS, har jo ekstern IDE-chip) til jeg ser XP-logoen. DA på en COrsair Perf 64GB

Lenke til kommentar

Rett og slett bare HKet som er tregt? Hos meg tar det en god stund etter IDE-check (altså etter BIOS, har jo ekstern IDE-chip) til jeg ser XP-logoen. DA på en COrsair Perf 64GB

Tja, BIOS detecter disken med en gang...så forsvinner BIOS-skjermen og det kommer en ny skjerm som sier noe om NVRAM, så er det helt sort skjerm i ca. 10 sekunder til noen turkise streker helt øverst til venstre viser fremdriften til Windows.

Merk at det i noen tilfeller tar veldig mye mer enn 10 sekunder før den begynner å loade Windows. Har opplevd at det har tatt 1-2 minutter.

Lenke til kommentar

Har du de nyeste driverne til disken da?

Skjønner ikke hva du mener. Hos Intel finner jeg bare firmware (som jeg har fra før) og Tool Box (som jeg også har fra før).

Selve driveren som Windows sier den bruker for disken (INTEL SSDSA2M160G2GC) er fra Microsoft og er versjon 6.1.7600.16385. Ved "Update Driver" sier Windows at jeg har nyeste.

Når det gjelder driver til SATA-kontrolleren, som kanskje er det du sikter til, så har jeg versjon 7.0.0.1013 for Intel® ICH10 Family 6 Port SATA AHCI Controller - 3A22.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...