Gå til innhold

Billigkamera til festival og festbruk, anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg klarte å ødelegge mitt Canon kamera forrige helg, og må nå gå til anskaffelse av et nytt kamera til jeg skal på festival.

Jeg ønsker et kamera som er:

•  
  • Raskt (kan ikke fordra å måtte vente til "blinkskuddet" er over før bilde blir tatt)
  • God batterilevetid (helst oppladbart batteri)
  • OK bildekvalitet (minst 3 mp, bildene skal ikke forstørres og er mer facebook materiale)

Pris

Jeg vil legge minst mulig penger i det, og det sier seg vel selv når jeg skal ha det med på fest og full. Så er det ikke så farlig om jeg mister det. Så max 1000 kr, og helst i 500 kr klassen.

Har lest rundt på titalls kameraer til nå, men enten for dyrt, eller så vet jeg ikke om bildekvaiteten og hurtigheten til kameraet holder.

Anbefalinger og tips mottas med stor TAKK! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig har jeg alltid tatt engangskamera med på festivaler. Særlig dersom jeg er der for å delta og ikke for å ta bilder.

Har med vanntett og vanlig. Holder i masse, og er ikke så dyre at dersom du mister de er det ikke tragedie (bortsett for bildene).

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Det er klart en fordel å ha med seg slike, så godt mulig jeg bare tar med det på denne første festivalen nå.

Men så lenge jeg klarer passe litt på det lønner det seg for meg å kjøpe et vanlig kamera.

Hadde det forrige i 6 år, før jeg klarte genistreken å slå linsa skjev, hehe..

Lenke til kommentar

Heh, okay.

Er ikke mye å vurdere når du er i ca 500 Kr klassen.

Mulig DENNEer noe? Den har også filming funksjon, noe som er ganske greit når du skal på festival. Husk at du vil trenge minne brikke til den også, og helst så stort du har råd til dersom filming er noe av interesse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan er hastigheten på CASIO EXILIM EX-FC100? Er den rask på oppstart og autofokus? Hva med seriefoto?

Oppstart er 2,1 sek. Autofokus er rask. Seriefoto er vel 30 bilder i sek, men den har i tillegg en fokusjon som pre-fototografer i noe sekunder dersom du holder utløseren halvveis inne. Dette er ting du vanligvis ikke finner på andre kameraer.

Forøvrig synes jeg byggekvaliteten er helt på topp. I sommer har den blitt tråkket på, falt på steingulv, havnet under bakken på en sandstrand (!), blitt fullstendig gjennomvått i et forrykende regnvær (mens jeg filmet :-)) uten at det minste ting har gått galt. (men jeg anbefaler heller ingen å prøve dette selv)

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...