Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det normalt å slite med sjalusi når man er venner med eksen?

Anbefalte innlegg

Saken er at i begynnelsen av mai ble det slutt mellom meg og fruen. Dette kom ganske brått på, da vi hadde planer om å flytte sammen, og det var ingenting som kunne tyde på at hun ble å gjøre det slutt.

Hun var utrolig rolig og sjenert når vi først ble sammen, men forholdet vårt bygget henne bare mer og mer opp. Jeg spurte hvorfor hun gjorde det slutt, og hun argumenterte med at hun var ung, og derfor ikke kunne "kaste" bort ungdomsårene på bare én gutt. Hun er 19 år gammel nå, og jeg er snart 24. Dette var selvfølgelig veldig skuffende å høre, spesielt siden hun sa at ting kunne vært annerledes dersom hun hadde hatt mer erfaring og møtt meg på et senere tidspunkt.

På de to årene vi var sammen ble jeg utrolig glad i henne, og vi bestemte oss derfor for å være venner, noe som i ettertid har vist seg å være problematisk. I mai rotet hun med en tilfeldig gutt, og ikke lenge etter hadde hun sex med en venn av seg. Dette er ting som gjør at jeg blir sjalu, og det resulterer i at vi krangler. Hun har alltid vært den jeg kan stole mest på, men i det siste har hun bare vært uærlig for at jeg ikke skal klare å finne ut av henne og disse andre guttene. Hun snur telefonen langt vekk fra meg de gangene hun får inn SMS, noe som gjør at selv en liten SMS kan gjøre meg kjempesjalu.

Etter at det ble slutt prøvde jeg å gå videre i livet. Av en eller annen grunn ble hun kjempesur over at jeg nesten ble sammen med ei annen jente. Hvis jeg f.eks ringer og sier at jeg skal på tivoli med mine venninner, ringer hun meg opp og kommer med kommentarer som; "i dette været?". "Det der er ikke noe gjeng for deg" osv. Alt for at jeg ikke skal henge med andre jenter.

Er dette normalt? Trenger virkelig andre sine meninger og synspunkter på dette, eller om det bare er helt unormal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ignorer henne, vet det ikke er så lett, men det er det beste å gjøre for din egen del! Jo mindre du ser hu, har kontakt osv jo mindre vil du bry deg etterhvert som tiden går.

Endret av trra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor vet du at hun har pult en annen gutt? Hvorfor ringer du hun for å si at du skal på tivoli?

Dessuten ringer jeg ikke henne kun for å informere henne om hva jeg skal gjøre. Hun ville være venner, da er det normalt å ha en viss dialog. Og det blir jo ikke enklere av at hun "overvåker" f.eks min Facebook.

Lenke til kommentar

Men da har jeg fått en del synspunkter, så da takker jeg for det. Tror nok ikke jeg blir å være venner med henne videre på grunn av måten hun er på nå, og jeg har selvfølgelig ingenting med hva hun driver med nå, men da vil jeg heller ikke vite det.

Lenke til kommentar

Ta et tips for en som har erfaring i akkurat det samme. Dropp kontakten med henne, glem henne og kom deg videre i livet. Skjønner at du syns det er veldig vanskelig å tenke tanken at du ikke kommer til å ha henne i livet ditt lengre, men det er for ditt eget beste. Du kommer til å ha det mye bedre hvis du bare dropper henne helt ut. La henne gå sin vei og du går din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...