Gå til innhold

Spørsmål angående kjøling til Intel Core i5 2,66 Ghz

Anbefalte innlegg

Mårn!

Jeg har nå tenkt og kjøpe Intel Core i5 2,66 Ghz CPUn. Planen er å overklokke den til 3 Ghz, da lurer jeg på om det er nødvendig for meg å kjøpe både kjølepasta og ny vifte? Går det greit med bare vifte? og i så fall, har du som leser dette en rimelig vifte og anbefale?

Endret av larsen_vessia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er rimilig sikker på at du kan klokke prossoren opp til 3ghz uten noe særlig problemer med Stock kjølingen. Ikke at det blir så særlig kaldt, men det funker helt sikkert.

Men får å få en større klokk, evt få det litt kjøligere ville jeg kjøpt en ny kjøler og ny pasta. (Den som er med stockkjølern er ikke særlig bra og du skal ikke bruke kjølepasta 2 ganger! Det koster ikke mye 20-30kr for en tube.)

Se igjennom testene på hardware å se om du finner noe du liker, Noctua har veldig mange god kjøleløsninger, er dog litt dyr. Men du må nok leite etter en som passer for deg, les tester og undersøk litt :D

Lenke til kommentar

takker for svar :)

men har et lite spørsmål til, jeg trur jeg velger å kjøpe en vifte "for sikkerhetens skyld", men er pasta nødvendig. Veit at jeg ikke kommer til å klokke noe høyere siden pcn blir brukt til strategispill :p

Kunne vell kostet på meg 20 kr til pasta, men jeg er litt "giddalaus".

(jeg ser på svaret ditt og mott nye spørmål, og merker at spørmålet mitt er tullete, men ja, spør allikevel)

Endret av larsen_vessia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...