Gå til innhold

Forslag til et videoredigeringprogram som kan gjøre slik at jeg kan være 2 plasser på video bildet på en gang?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg leter etter et videoredigeringprogram som kan gjøre slik at jeg kan være 2 plasser på video bildet på en gang.

Viss jeg f.eks filmer meg at jeg går mot et bor, å så setter meg ned, litt etter kommer jeg inn igjen, men da sitter forsatt den første personen der. Hvilket videoredigeringprogram kan gjøre dette?

* Det trenger ikke og være gratis, kan godt kjøpe det i butikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg leter etter et videoredigeringprogram som kan gjøre slik at jeg kan være 2 plasser på video bildet på en gang.

Viss jeg f.eks filmer meg at jeg går mot et bor, å så setter meg ned, litt etter kommer jeg inn igjen, men da sitter forsatt den første personen der. Hvilket videoredigeringprogram kan gjøre dette?

* Det trenger ikke og være gratis, kan godt kjøpe det i butikk.

hm.. mulig hollywood har mer fancy måter å gjøre dette på, men jeg vil tro at det "enkleste" er å sette opp kameraet på stativ og sørge for at du får med begge deler av bordet hvor du ønsker at handlingen skal foregå. Når du filmer første sekvens, sørg for at ingenting skjer i den delen av bildet hvor du skal komme inn "andre gang". Det er viktig at lysforholdene er helt like under begge opptak og at kameraet står dønn i ro. Planen er nemlig nå å "sy" bildene sammen i redigeringen (jeg er bare kjent med Adobe Premiere og litt After Effects, og vet at det kan gjøres i begge disse). Du legger videoene oppå hverandre, men viser f.eks. venstre del av første video, og høyre del av andre video. Tilsammen utgjør de to opptakene da ett bilde, og du kan være to plasser samtidig :)

Jeg vet ikke om de enkleste redigeringsprogrammene har mulighet til å ha to videospor over hverandre, men sikre kandidater er Adobe Premiere, Sony Vegas, Apple Final Cut, Avid.

Det går også an å bruke greenscreen og ettermontere deg i orginalklippet, men det krever en rimelig god dæsj kunnskap, erfaring og utstyr for å få til, så ville gått for første metoden.

ames

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...