Gå til innhold

Farge håret mørkere?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å farge håret mørkere, håret mitt er i utgangspunktet mørke blondt men om jeg bruker American Crew Grooming Cream så ser det ganske så brunt ut!

 

Og personlig liker jeg håret bedre når det blir mørkere, jeg føler at når jeg forsøker å "style" håret så blir det litt for matt og blaft når det er såpass lyst og problemet med Grooming Cream er at det får håret til å se veldig fettete ut, noe jeg heller ikke liker!

 

 

Derfor bruker jeg stort sett IC Diamond voks som har bedre hold, matt finish som gjør at håret ikke ser ut som en fettkladd når jeg er ferdig å fikse på håret! Problemet er jo da at jeg personlig syntes håret er lysere enn hva jeg egentlig foretrekker, syntes generelt at når jeg forsøker å fikse diverse faux hawk, mohawk osv.. Så ser det rett og slett bedre ut med litt mørkere hår, det er hvert fall det jeg har kommet frem til med meg selv.

 

 

Nå syntes jeg disse hår-stilene kan se veldig kule og bra ut på folk som har lysere hår også, men alle er jo forskjellige og selv syntes jeg mørke brunt, eventuelt noe så drastisk som sort hår passer seg bedre enn mørke blondt!

 

 

 

Men jeg finner ikke allverden av informasjon rundt hårfarger for menn?

Det jeg stort sett klarer å Google meg frem til omhandler hårfarger som menn bruker for å skjule / bli kvitt grå hår? Og jeg er ikke helt der enda ;)

 

 

 

 

Så hva burde jeg gå for når det gjelder hårfarge produkter for menn? Bryr meg ikke så alt for mye om pris, betaler heller dobbelt så mye for noe som fungerer bra kontra det å gå rundt med noe jeg ikke er helt fornøyd med!

 

 

Det kan jo eventuelt bli aktuelt med en tur til frisøren og kjøre permanent farging senere, men har hørt at det er anbefalt å prøve ut på egenhånd med kvalitets-hårfarge en eller to ganger før du popper opp hos frisøren?

 

 

 

Hvordan er det med hår produkter etter farging av håret? Burde jeg bytte ut shampoo / balasm og diverse andre hår produkter? Eller bare fortsette på det samme gamle?

 

 

For øyeblikket går det i Redken for men Thicking Shampoo og Redken for men Finish Up balasm, pluss IC Diamond voks for styling.

 

 

 

 

 

Hvilke frisører er det som er varmt anbefalte i Oslo området? Har hørt veldig mye positivt om Adam & Eva, men de har jo drøssevis av salonger strødd utover, så det må jo være noe kvalitetforskjell på de forskjellige?

 

 

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har farget håret mitt mørkere noen ganger og da har jeg bare brukt vanlig hårfarge som man får kjøpt i dagligvarebutikker (husker ikke hvilket merke, men tror alle skulle duge greit). Funket helt bra det ;)

Tror ikke det finnes spesielle hårfargeprodukter for menn og damer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...