Gå til innhold

Erstattning for gammel prossesor

Anbefalte innlegg

Heisann

jeg ønsker da og kjøpe med ny prossesor, jeg har nå en "AMD Phenom 8400 Tripple-core" Prossesor på 2,1 ghz. Blir litt svak for spillene jeg spiller, noen som har noen forslag på en prossesor som er en "plug and play" erstatnig for denne?

Sitter i en fujitsu "kjøpe" pc, så aner ikke hvordan hovedkort jeg har :(

Eller er det slik at flere komponeter må byttes ut? Evt.u Programering

kan jo nevne nåverende Hard ware vis det er til hjelp.

Prossesor: AMD Phenom 8400 Tripple-core

Skjermkort: Powercolor HD 5770

Ram: 6 gb ddr2

Psu: Fsp 400w

Hardisk: 500gb

Takker for alle svar :)

Mvh:

Hissimann

Endret av hissimann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, dette var ikke så lett. Hovedkortet er laget spesifikt for Fujitsu Siemens av MSI. Jeg klarer ikke å finne ut hvilke andre prosessorer det støtter annet enn AMD Phenom™ X4 9500. I følge manualen så skal det støtte alle AM2+ men det har kun vært en bios oppdatering og det står heller ingenting i dokumentasjonen så det blir bare gjetting. Eneste som kanskje kan gjøres er å søke på google om noen har fått til å bytte cpu på disse maskinene. Det er mye informasjon å hente på tyske forum men da må man også beherske tysk.

Her er forresten manualen.

Og her er spesifikasjonene til maskinen din.

Lenke til kommentar

Okej, takk skal du ha :) kansje lettere å kåpe en sånn oppkraderings pakke de har på komplett eller lingnede?

Kunne vel ikke sent specifisjonene i notepad eller bare posta som inlegg?

har ikke word på pc`n ;)

Endret av hissimann
Lenke til kommentar

Manualen er i PDF, data arket er i word. Kan lagre det som pdf da det inneholder bilder.

En oppgradering av hovedkort er nok å anbefale ja. Eneste ulempen med det er om strømforsyningen og kabinettet er noe særlig bra å bygge med.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet er det bare plug and play med litt installering av nye drivere men og det er et stort men her. OEM versjoner av operativsystem har en begrensning på hvor mye du kan oppgrader. Er usikker på hvor mye som er mulig før du må kjøpe en ny lisens.

Lenke til kommentar

Da er det nok ikke noe problem.

Jeg har selv 750W av den strømforsyningen. De er veldig gode og lette å bygge med pga de modulære kablene.

Pakken er bra men du kan få litt mer for den samme summen penger på Komplett.

Denne handlevogna har et mye nyere hovedkort, litt kjappere prosessor og samme minnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...