hissimann Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) Heisann jeg ønsker da og kjøpe med ny prossesor, jeg har nå en "AMD Phenom 8400 Tripple-core" Prossesor på 2,1 ghz. Blir litt svak for spillene jeg spiller, noen som har noen forslag på en prossesor som er en "plug and play" erstatnig for denne? Sitter i en fujitsu "kjøpe" pc, så aner ikke hvordan hovedkort jeg har Eller er det slik at flere komponeter må byttes ut? Evt.u Programering kan jo nevne nåverende Hard ware vis det er til hjelp. Prossesor: AMD Phenom 8400 Tripple-core Skjermkort: Powercolor HD 5770 Ram: 6 gb ddr2 Psu: Fsp 400w Hardisk: 500gb Takker for alle svar Mvh: Hissimann Endret 23. juli 2010 av hissimann Lenke til kommentar
BAT Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) Har du modellnr på pcen? Serienr vil også hjelpe. Trenger dette for å finne ut hvilket hovedkort som står i. Endret 23. juli 2010 av BAT Lenke til kommentar
hissimann Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 Okej, noen ide om hvor jeg kan finne dette? hehe Lenke til kommentar
BAT Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Bruker å være et klistremerke enten på baksiden eller under maskinen. Ser ut som dette. Lenke til kommentar
hissimann Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) Jeg fant dette, ok det er til noen hjelp Edit:Eller dette er kansje kun til programvaren? Endret 24. juli 2010 av hissimann Lenke til kommentar
BAT Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Det er produktnøkkelen til din installasjon av windows. Det bildet bør du slette så det ikke kan misbrukes av andre. Se heller etter det merket som jeg la ved i stad. Lenke til kommentar
hissimann Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 Dette må vel vere noe allà det Lenke til kommentar
BAT Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Det er riktig. Skal bare sjekke manualen til kortet ditt også kommer jeg straks tilbake. Lenke til kommentar
hissimann Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 Toppers Fint det er noen som vil hjelpe en nub i blant,hehe Lenke til kommentar
BAT Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Ok, dette var ikke så lett. Hovedkortet er laget spesifikt for Fujitsu Siemens av MSI. Jeg klarer ikke å finne ut hvilke andre prosessorer det støtter annet enn AMD Phenom™ X4 9500. I følge manualen så skal det støtte alle AM2+ men det har kun vært en bios oppdatering og det står heller ingenting i dokumentasjonen så det blir bare gjetting. Eneste som kanskje kan gjøres er å søke på google om noen har fått til å bytte cpu på disse maskinene. Det er mye informasjon å hente på tyske forum men da må man også beherske tysk. Her er forresten manualen. Og her er spesifikasjonene til maskinen din. Lenke til kommentar
hissimann Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) Okej, takk skal du ha kansje lettere å kåpe en sånn oppkraderings pakke de har på komplett eller lingnede? Kunne vel ikke sent specifisjonene i notepad eller bare posta som inlegg? har ikke word på pc`n Endret 24. juli 2010 av hissimann Lenke til kommentar
BAT Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Manualen er i PDF, data arket er i word. Kan lagre det som pdf da det inneholder bilder. En oppgradering av hovedkort er nok å anbefale ja. Eneste ulempen med det er om strømforsyningen og kabinettet er noe særlig bra å bygge med. Lenke til kommentar
hissimann Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 Mkay, blir nok å gjøre det ja, men vis jeg kjøpre en slik oppgraderingspakke med hovedkort,cpu og ram + psu og evt.u kabinett. et det bare "plug and play" jeg har jo OS på hardisk, eller må det gjøres noe mer komplisert? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 I utgangspunktet er det bare plug and play med litt installering av nye drivere men og det er et stort men her. OEM versjoner av operativsystem har en begrensning på hvor mye du kan oppgrader. Er usikker på hvor mye som er mulig før du må kjøpe en ny lisens. Lenke til kommentar
hissimann Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 nicenice, jeg har jo instalert W7 64-bit i ettertid, så det skal vel ikke være noe problem da Titta litt på komplett og kom over litt snaks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=479156 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=492649 Kabinett er jeg noe usikker på =) Lenke til kommentar
BAT Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Da er det nok ikke noe problem. Jeg har selv 750W av den strømforsyningen. De er veldig gode og lette å bygge med pga de modulære kablene. Pakken er bra men du kan få litt mer for den samme summen penger på Komplett. Denne handlevogna har et mye nyere hovedkort, litt kjappere prosessor og samme minnet. Lenke til kommentar
hissimann Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 okej Takk takk, da kjøper jeg nok helle det ja. mulig jeg bare kjøper en hel pc i deler, hehe:P begynner å dra seg på nå Lenke til kommentar
BAT Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Er sånt som er litt moro Plutselig har du en helt annen opplevelse med ny maskin . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå