Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

übergubbet vista pc vil ikke starte reformatering/boot fra cd

Anbefalte innlegg

hei, okei, trenger fint bra med hjelp her folkens. skal fikse pcen for en kompis, det er en random dell bærbar, ganske greit, kjører med vista. han fortalte meg at det var noen drivere eller noe som "slettet seg selv", han er noob så han vet ikke hva han snakker om. ja ihvertfall idet jeg skrudde på pcen så var det en merkelig hvit menu som spurte etter admin passord, okei, tastet det inn og så kom det opp om jeg ville starte i normal mode eller sikkerhetsmodus, og uansett hva jeg trykker der så kommer det at noe stuff mangler eller ikke er skikkelig instalert og ber meg reinstalere det. så jeg kjører i en windows 7 cd, og retarter, så kommer det opp masse syke farger, og jeg skrur dataen av og på flere ganger før jeg kommer frem til at jeg vil velge hvor jeg skal boote fra, så jeg vil boote fra cden, altså målet er å reformatere dataen. men nei, uansett om jeg trykker at jeg vil boote fra hdd eller disk så bare kommer det likt som i begynnelsen, den går videre akuratt som om jeg starter en vanlig data, og idet jeg skal til å komme inn, blir skjermen helt "windows blå" og jeg mangler software eller noe slik.... noen tips til hvordan jeg kan reformatere pcen? har prøvd det meste i ei god stund nå, håper på noen bra tips.... allt av tips er til hjelp, er ganske desperat og hjelpesløs...

bugget, var i farten når jeg skrev

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du husker å rykke en tast når det kommer "Trykk en tast for å fortsette" når du booter fra cden? Glemt det noen ganger selv =P Bare for å prøve kan du sette cd-rom som første boot device i BIOS istedefor å velge one-time bootdevice eller hva pokkern det heter.

Dersom du får samme feil når du booter fra andre enheter må de være noe galt med selve maskina, vil anta hovedkort/skjermkort.

Btw hadde vært fint med noen avsnitt i den teksten din =P Og nøyaktig hvilken Dell-maskin er det snakk om?

... übergrubbet? :p

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...