TettSpaden Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Jeg har nytt hovedkort, MSI turbo 2 og en athlon 1gh. Først starta jeg opp maskina 3-4 ganger og alt gikk helt greit, så kobla jeg til alle harddiskene og cd-rom... da plutselig ville ikke maskina starte, den bare piper 3 ganger og så skrur den seg av, jeg kobla av alle harddisker og sånt igjen og gjorde akkurat som jeg prøvde de første gangene, men maskina starter fremdeles ikke.. den bare piper. Noen som vet hva som kan ha skjedd? Har jeg knærta prossesoren allikevel? prøvde å ta av vifta igjen.. men den sitter noe sinnsykt hardt så jeg tørte ikke bryte mer på den. Kan det ha noe med ledningene som skal på hovedkortet å gjøre? de reset sw, hddled osv? noen som vet om maskina starter uten de ledningene? Håper på hjelp Tom Lenke til kommentar
BBC Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Hvis det er det nyeste hovedkortet, MSI K7T266 Pro2, så har du vel 4 LEDs som viser fielkoden. Muligens har du plugget i kontakten til harddisk/cd-rom/diskettstasjon feil vei. Lenke til kommentar
Jdronnen Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Heisann ja ! De greiene som piper, er mest sannsynlig noen D-led`s (diagnostic LED) på hovedkortet. -De forteller deg hva som er galt med forskjellig hardware, med forskjellige lyskombinasjoner ! Åpn opp dekselet ditt, og start maskina med åpent kabinett. Helt oppe til venstre (skal være der) er der 4 lys.....(grønn= bra , rødt= nei,nei,nei) Eks: dersom det er noe gale med ram`en , så kanskje det lyset helt til venstre lyser rødt ! eller noe med harddiske, de to som er til venstre OSV.... Comprende ? Sjekk ut i maualen til hk`et....så finner du sikkert ut noe :smile: Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 30. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2002 Ok Men altså jeg har ett turbo 2 kort.. ikke pro2 ser på kortet akkurat nå men ser ingen leds jeg prøvde å ta ut rammen, prøvde faktisk å ta ut absolutt alt uten om prossesoren men maskina piper fortsatt, jeg var så vidt innom bios og rota litt der? kan jeg har gjort noe jævlig gæærnt der da? i såfall kan jeg resette biosen utenom at jeg får skrudd på maskina? ta ut batteriet f.eks? Hilsen Tom Lenke til kommentar
ebe Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Tre korte pip er hvertfall tegn på at det er feil på base memory'en husker jeg at jeg leste. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Hvis problemet kom etter at du var i bios og "rotet", så er det nok enklest å resette biosen ja. Lenke til kommentar
ebe Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Det skal være en "reset cmos-jumper" på kortet. Flytt den til den andre mulige posisjonen, og tilbake igjen. Da skal den resettes. Koble fra strømmen. Lenke til kommentar
NØB Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Jeg har hatt det samme problemet. Det var da jeg satte inn ei ny rambrikke. Først kom jeg inn my PC-en, men jeg så bare halve bokstaver og halve tall. Etter at jeg hadde starta den på ny 3-4 ganger begynte den å pipe 3 ganger å så slo den seg av. Jeg sjekka i PC-en og merka at rambrikka ikkje stod i. Eg sat den i, så virka PC-en. Neste kveld då eg og en venn skulle spille ville ikkje pc'en på. Det var noe gale ved houvedkortet så jeg måtte kjøpa nytt............ Kanskje det samme?? Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 30. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2002 Ok takk.. skal prøve litt mer nå Noen som vet hvor mye volt den 1 gh athlon prossesoren skal ha da? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 trur du ska sjekke om skjermkorte står ordentlig i. Maskinen piper nemlig visst det er løst..:smile: check it out :smile: Lenke til kommentar
Howard Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Quote: Noen som vet hvor mye volt den 1 gh athlon prossesoren skal ha da? 1.75V er standard for Athlon "Thunderbird". Se dokumentasjonen hos AMD: http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty..._docs/23792.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå