Carontir Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Hei, Trenger hjelp til å finne en bærbar til 5-6000. Skal brukes til lettere kontorarbeid og noe bilde/film/musikk-bruk. Kanskje litt spill, men ikke noe krevende. Skal bare brukes når jeg er ute og reiser, da jeg har en ok stasjonær maskin hjemme. Kunne helst tenkt meg en 13" og den må kunne spille av cd/dvd'er (internt). Den bør også ha et ok web-kamera. Så på denne: Samsung Q320, men synes at 4 timer var litt kort levetid for batteriet. Noen forslag? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Denne modellen er en av de aller beste til ditt bruk, den har ekstrem batteritid(Opptil 8-9timer) og klarer mindre krevende spill helt greit. ASUS er også en av de desidert beste produsentene av bærbare pc'er. Asus UL30VT-QX008V Laptop , pris 5489kr. Lenke til kommentar
Carontir Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 Denne modellen er en av de aller beste til ditt bruk, den har ekstrem batteritid(Opptil 8-9timer) og klarer mindre krevende spill helt greit. ASUS er også en av de desidert beste produsentene av bærbare pc'er. Asus UL30VT-QX008V Laptop , pris 5489kr. Tusen takk for godt og raskt svar! Den ser perfekt ut bortsett fra at den ikke har noen optisk enhet. Kan kanskje klare meg uten... Et relatert spørsmål fra en som tydeligvis er helt grønn på dette området: Hvordan legger jeg enklest inn nye programmer/spill på en maskin som dette (da jeg ikke har noen ekstern dvd-enhet)? Regner med at det ikke er noe stort problem, da jeg ser at de fleste maskinene i denne størrelsen kommer uten. På forhånd takk! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Jeg har en Acer 3820TG (knallmaskin ytelsesmessig og 9 cellers versjonen jeg har gir opp til 12 timers batteri) og slik jeg gjør det med programmer: 1: installerer DAEMON tools lite (freeware) som simulerer en CD/DVD enhet. 2: Laster ned iso fil av spillet/programmet, eller lager en isofil fra platen på en annen maskin for så å kopiere isofilen til en minnepinne eller usb harddisk og så inn på acer 3820TG harddisken. 3: åpner isofilen i Daemon tools og installerer/spiller programmet/spillet. Problemer du kan støte på: Spillet krever orginalCD. Fiks: laste ned en fikset startfil til spillet, hvor lovlig det er kan diskuteres, men har ikke så mye valg De fleste nye spill jeg har spillt krever dog ikke orginalCD, kun at du registrerer produktnøkkelen mot en nettjeneste som validierer at spillet er lovlig versjon. Stort sett har jeg ikke noe savn av den optiske stasjonen, ihvertfall ikke om man har en bra internettlinje. Lenke til kommentar
Carontir Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 Takk for svar! Hvis jeg nå skulle være litt vanskelig og si at den optiske stasjonen er et absolutt krav, hvilken maskin ville dere anbefalt da? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-13---14-tom/packardbell-easynotenm86-jn-810nc/136446.5055/ 14" som gir også ganske mye for pengene, men tviler på du kan regne med særlig mer enn 3-4 timers batteritid på denne heller. Dell vostro 13.3" har optisk stasjon, batteritid rundt 3 timer med 6 cell batteriet og 4,5 ca med 8 cellers batteriet. Dog kun intel grafikk, dvs ikke tenk på så spille så mye mer enn de absolutt letteste spillene. Er vel hovedsaklig asus og acer som har "interessante" modeller når det kommer til batteritid i forhold til pris. Men selv da er man raskt oppe i 7k og man må opp til 14" modellene for å få optisk enhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå