Gå til innhold

Grei gaming PC. Budsjett: 11,500 kr.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare det at jeg ELSKER å snakke om PC og PC-deler, så jeg blir alt for ivrig, og lager en tråd før jeg har penger. Menmen.

Hva tror du at jeg som har en fast tråd må kope med da? Tror ikke det er nødvendig å si engang antallet IT-nettsteder, norske og internasjonale, jeg følger med på til daglig. Men det er som du sier 100% fordi jeg selv fatter interesse for det, og kan slutte akkurat når jeg selv vil. Dette er faktisk andre runde med en slik tråd jeg har nå, så det har jammen vart en stund. :)

Husker jeg hadde et par med førstebatch's OCZ Platinum DDR3, de beste brikkene jeg noen gang har hatt, angrer på at jeg solgte de.

Men blir det ikke noe SSD? :O Da ville jeg faktisk heller gått ned til 5850 i steden :dontgetit:

De fleste venter på at Intel slipper sin neste generasjon av X25-serien SSD'er. De ventes nemlig å krysse skillet mellom å bruke SSD som systemdisk og lagringssdisk, med en dobling av kapasitet og forhåpentligvis halvering av pris. :thumbup:

Lenke til kommentar

Selv har jeg et lite dilemma akkurat der. Har ca 2000 kroner og invistere (3000 hvis jeg får solgt PSP'en) i deler nå. Det jeg trenger og kjøpe for tiden er CPU og HK, GPU, SSD eller Dremel.

Prøver du å stjele oppmerksomheten fra meg? Jeg som trodde vi var venner! :evil:

Lenke til kommentar

Det kabinettet er ikke stygt, det er tøft! Digger det kabinettet :)

Men sorry for å ikke lese alt her før jeg postet, orket ikke å lese gjennom alt og jeg reinte med du hadde redigert første posten visst du bestemte deg for å endre deler :)

Du bør gjøre det slik at nye lettere kan ta del i diskusjonen

Og er enig i at nVidia suger for det meste, men siden 460 er bygget på GF104 brikken i stedet for GF100 som resten av 400-serien er det kortet faktisk brukbart.

Lenke til kommentar

Selv har jeg et lite dilemma akkurat der. Har ca 2000 kroner og invistere (3000 hvis jeg får solgt PSP'en) i deler nå. Det jeg trenger og kjøpe for tiden er CPU og HK, GPU, SSD eller Dremel.

Prøver du å stjele oppmerksomheten fra meg? Jeg som trodde vi var venner! :evil:

Bare vent. Snart heter du ikke Romis, men Refsas alt. :green:

Lenke til kommentar

Det kabinettet er ikke stygt, det er tøft! Digger det kabinettet :)

Men sorry for å ikke lese alt her før jeg postet, orket ikke å lese gjennom alt og jeg reinte med du hadde redigert første posten visst du bestemte deg for å endre deler :)

Du bør gjøre det slik at nye lettere kan ta del i diskusjonen

Og er enig i at nVidia suger for det meste, men siden 460 er bygget på GF104 brikken i stedet for GF100 som resten av 400-serien er det kortet faktisk brukbart.

Jeg tror jeg holder meg til å la folk lese gjennom alle forslagene på sidene før de poster, jeg. ;)

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg holder meg til å la folk lese gjennom alle forslagene på sidene før de poster, jeg. ;)

Det vil jo ta evigheter for noen nye å få skrive her da :p

Det er helt greit, siden jeg får hjelp fra før, av. :thumbup:

Lenke til kommentar

Så er spørsmålet om man trenger masse kjøling. Så lenge temperaturer er ok og ting ikke er ustabilt, så spiller det ingen rolle. Da hadde jeg heller gått for én eller to stillegående vifte®.

Mener nå fortsatt at en SSD ville gi deg mye mer enn 5870 over 5850. En intel 40GB er jo ganske billig og selv om G3 kommer om et par tre måneder, så er det ikke så mye bedre. Husk at SSD ikke handler om hvor mange mb/s read/write du får, heller om tilgangstider og IOPS som er faar bedre enn envær HDD. Hadde heller kjøpt SSD og ventet på ATI 6-serien.

Men det er ditt valg og handler om prioriteringer. Skal du for det meste game så er 5870 det rette valget, skal du gjøre andre ting som nyter av diskhatighet så er SSD det rette valget.

Jeg fikk hvertfall en ny opplevelse av data/Windows etter bytte til SSD :)

Lenke til kommentar

Det som er problemet, er budsjettet, jeg skal ha et EyeFinity setup med 3 skjermer som hver kjører 1920x1080, og tror neppe et enkelt 5850 ville klart alle de nye spillene på maks i den oppløsningen. Kjøper SSD harddisker når de blir litt billigere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...