Gå til innhold

Grei gaming PC. Budsjett: 11,500 kr.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja bedre kjøling er viktig om du bytter! Når begge er klokket til 4Ghz er de identiske. Det er bare at 1090T er lettere å overklokke. Skaff deg en H50 eller Noctua NH-D14. Om du bytter til 1055T :)

Endret av Slaps'ærn
Lenke til kommentar

Hadde i førsteomgang egentlig tenkt til å kjøpe en PC for 18k.

Med 5970, Asus Rampage III Extreme, 1000w PSU. osv. Men tror du faen ikke sommeren ble så dårlig i år at det ble en uke jobbing, istede for 3-4 uker da? Svarte, altså. irriterer meg.

Lenke til kommentar

Hmm..

Vist du har mer penger å bruke, kan du kjøpe enda bedre strømforsyning. 700W er mer en nok for systemet nå, men det er kanskje den ikke holder til Crossfire 2x 5870 + resten av systemet. Trolig skal det nå gå akkurat med nåværende 700W til CF også.

Endret av Slaps'ærn
Lenke til kommentar

Når du skal ha en pc til 11500 bør du ihvertfall gå for et 5870. Betalte 11500 for min for et på måneder tilbake og fikk da en i5 750(som jeg kjører på 4Ghz), 4GB 1600mhz Corsair minne, HD5870, samt en god kjøler(Noctua u12p)OG en veldig god skjerm(22" Dell skjerm med IPS-panel. Overlegen billige TN-skjermer)

Du bør ikke gå for i7 om du skal game og har et såpass "begrenset" budjsett, men dette har vel blitt konstatert allerede :p. En kompis kjøpte nettopp en pc basert på en i7 2,8Ghz CPU.

Forskjellen i fps tør jeg si at ikke er merkbar utenfor benchmarks.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

tja... personlig så liker jeg en god luftkjøler type feks: noctua nh-d14 bedre enn h50, men ellers så er det bra :thumbup:

Kan godt gå for en bra luftkjøler, har ekstra penger til det. Men det som er, jeg vil ha en som gir veldig mye luft til luftstrømmen i kabinettet, og den skal gi veldig gode temperaturer ved 4.0 ghz. Et pluss hvis kjøleren har regulerbare vifter.

Når du skal ha en pc til 11500 bør du ihvertfall gå for et 5870. Betalte 11500 for min for et på måneder tilbake og fikk da en i5 750(som jeg kjører på 4Ghz), 4GB 1600mhz Corsair minne, HD5870 osv. OG en veldig god skjerm(22" Dell skjerm med IPS-panel. Overlegen billige TN-skjermer)

Du bør ikke gå for i7 om du skal game og har et såpass "begrenset" budjsett, men dette har vel blitt konstatert allerede :p. En kompis kjøpte nettopp en pc basert på en i7 2,8Ghz CPU.

Forskjellen i fps tør jeg si at ikke er merkbar utenfor benchmarks.

• Jeg har allerede valgt 5870.
  • Jeg skal ha en AMD prosessor

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Om det er 1055t du går for gir den ihvertfall mye for pengene. Noctua sine vifter bruker heatpipes og min feks. har to 120" vifter som begge blåser luften igjennom kjøle"bladene" på kjøleren. Funker veldig fint. Har selv CM 690 II kabinettet og sammen med kjøleren gir det veldig gode temperaturer.

Lenke til kommentar

Du ødelegger IKKE en designer-PC med Noctua NH-D14, som kun har et par graders forsprang på den allerede strålende V8!:ohmy:

Men slapp av, hvis du ikke kjøper før 15. august, kan du like godt la saken ligge død inntil da. Man må rett og slett ta det som det kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...