Gå til innhold

Grei gaming PC. Budsjett: 11,500 kr.

Anbefalte innlegg

Tenkte på dette oppsettet til en ny PC:

Cooler Master CM 690 II 849,-

Chieftec Super Series 650W PSU 798,-

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-930 2.495,-

Gigabyte GA-X58A-UD3R, X58 1.895,-

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 1295,-

XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5 2695,-

Pris tilsammen: 9027 kr

Jeg skal bruke denne PC'en til spill som Team Fortress 2, Diablo 3, Starcraft II, + andre spill som kommer ut. En 5870 holder en god stund, da. Denne pc'en blir hovedsakelig brukt til spilling, og jeg regner med at jeg kommer til å klokke så godt jeg kan. Vet ikke hvor godt disse RAM brikkene egner seg til overklokking, men det er bare et kjapt søk på Google, det.

Er det noe jeg bør endre på? Vurderer å kjøpe et XFX 5870 istede for 5850 for mye bedre ytelse, men jeg vet ikke hva dere syntes. Er en del på dette forumet og hjelper andre, men jeg har ikke peil på disse low til medium end pc'ene. Kan bare masse omm XFX 5970 i Crossfire, med Asus Rampage III Extreme hovedkort osv.

Skal også kjøpe andre viftekjølere enn de som er på hovedkortet, og en H50 prosessorkjøler, tenkte jeg. Men det får vi se hva det blir til.

Takk for eventuelle innspill.

Mvh,

Romis.

Endret av Romis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å bytte ut 5870 og heller ha 2x GTX 460? hvordan ville dette påvirket ytelsen, kontra 1x 5870? Liker oppsettet ditt, forresten.

Lurer egentlig på om jeg skal kjøpe en ny PC.

Har følgende specs:

Asus P5Q pro hovedkort

Intel Core 2 Quad Q9650

TwinX 4gb DDR2 RAM

ATi XFX 5770

1,5TB Cavier Green HDD

Chieftec Super Series 1000w ( Vet det er veldig overkill )

Hvor mye mer ytelse tror dere jeg får ut av den nye pc'en i forhold til denne? Skal kjøre Windows 7, og spiller på 1920x1080 oppløsning, men jeg vil egentlig ha ATi kort, siden jeg skal kjøre EyeFinity i nærmeste framtid. Hvor mye kan jeg klokke CPU'en med en ordentlig kjøler? Takler AMD prosessorer høy klokkefrekvens 24/7 like godt som Intel prosessorer?

Lenke til kommentar

Er du gæren!? PC-en du har kan enkelt oppgraderes med et ekstra XFX HD 5770, og du har plutselig en super gamer som yter på lik linje med et nytt oppsett bestående av Intel Core i5 750 / i7 930 + HD 5870 i spill. :thumbs:

Med Q9650 skal du nok klare 3,6-3,8GHz med en dugbar kjøler, f. eks. Cooler Master Hyper 212. Altså er spilldelen så desidert på plass. Eventuelt for en ekstra ytelsesøkning, kan du kjøpe Intel X25-V 40GB og ha den som systemdisk. Harddisken din er nemlig ikke særlig kjapp selv til roterende modell å være, men vil til gjengjeld fungere bra som lagringsddisk. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Er du gæren!? PC-en du har kan enkelt oppgraderes med et ekstra XFX HD 5770, og du har plutselig en super gamer som yter på lik linje med et nytt oppsett bestående av Intel Core i5 750 / i7 930 + HD 5870 i spill. :thumbs:

Med den prosessoren skal du nok klare 3,6-3,8GHz med en dugbar kjøler, f. eks. Cooler Master Hyper 212. Altså er spilldelen så desidert på plass. Eventuelt for en ekstra ytelsesøkning, kan du kjøpe Intel X25-V 40GB og ha den som systemdisk. Harddisken din er nemlig ikke særlig kjapp selv til roterende modell å være, men vil til gjengjeld fungere bra som lagringsddisk. :)

Jeg forstår at å kjøpe en PC til 11k når jeg har en som er veldig bra er latterlig, men jeg skal selge pc'en jeg har nå for 8100 kroner. Og da vil jeg ha en ny PC med bedre deler ( og nyere ) enn en Socket 775 prosessor og et hovedkort som er gammelt.

Lenke til kommentar

Hehe. Jeg kan sette sammen en mye kraftigere PC til rundt 8100 kroner, slik at du ikke går i tap. Et enkelt GTX 460 yter nesten på linje med HD 5850 (og vil sannsynligvis bli enda nærmere etter nye drivere). Det er meget få hovedkort nå om dagen, spesielt på AMD fronten, som støtter SLI. Så det blir litt prioritering på gang. 2 vs 3 skjermer, 1700 kr vs 2400 kr for litt lavere (men fortsatt meget god) ytelse. Hva ønsker du mest? :)

Lenke til kommentar

Ønsker en PC som har gode overklokkingmuligheter, et skjermkort som er framtidsrettet, et kabinett som ser bra ut, og har veldig bra termiske løsninger, og jeg vil ha et ATi kort som støtter EyeFinity opp til 3 skjermer. Hvis du kan lage en PC til veldig lav pris, som jeg liker, så setter jeg stor pris på det. :)

Lenke til kommentar

Cooler Master CM 690

AMD Phenom II X6 1055T

XFX Radeon HD 5850

Gigabyte GA-870A-UD3

Corsair 4GB 1600MHz DDR3

Seagate Barracuda 7200.12 1TB

Samsung SH-S223L

Cooler Master Hyper 212 Plus

Cooler Master Silent Pro 500W

7885 kroner totalt. Verken hovedkortet eller strømforsyningen støtter Crossfire. Dette i teorien om at det er mest økonomisk forsvarlig å kjøpe et kort om gangen, for så å oppgradere når det blir behov. Resten er meget fremtidsrettet med USB3, SATA3, EyeFinity og hele pakken. Prosessorkjøleren har et fint balansepunkt mellom pris og potensiale for overklokking, og bør kunne klare 3,6-3,8GHz overklokk. :)

Edit: Og jada, 500W holder i massevis.

Edit 2: Nei, vent litt. Du sier at du skal ha EyeFinity.. da foretrekkes det kanskje HD 5870 i stedet.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=816806&su=A750060F-5596-474B-8079-B5DA0E295A8C

Denne satte jeg opp i forrige uke for noen andre. Da hadde den ekstra lagringsplass og CPU kjøler. Nesten lik som den AMD'en du satte opp.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=818372&su=01D2DC8D-28AB-4FD9-BF6D-2ED70248A0FA med bedre HK og et annet HIS 5870.

Orker ikke føre det inn i prisguide. Kan sikkert få delene 1-400 kroner billigere.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

SSD er den komponenten i pc'en som forbedrer ytelsen mest i dag. Det er jo ikke et must og kan kjøpes når du har penger til det senere.

Har du HDD's eller må dette kjøpes?

http://www.qxl.no/pris/data-hardware/hardware-og-pc-komponenter/grafikkort/1kr-crazy-week-gainward-geforce-gtx-460-1gb-physx-cuda/v/an614066688/

http://www.qxl.no/pris/data-hardware/hardware-og-pc-komponenter/grafikkort/1kr-crazy-week-xfx-radeon-hd-5870-1gb-gddr5/v/an614066686/

Forrige runde gikk GTX 460 til 900 kroner og 5870 til 2200 kroner. Verdt og følge med på. Jeg gadd ikke slå til da ventetiden blir 35 dager før sending.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...