Gå til innhold

BK: En fjæratur i Juli

Anbefalte innlegg

En liten bildeserie med tre av mine bilder fra en tur jeg hadde i fjæra en av de få dagene hittil i sommer med litt varme og

sommerfølelse.

Alle bilder tatt med mitt 55-300mm f/4-5.8 på mitt Pentax K10d.

Hva syns dere? Trenger ikke gi kritikk på alle i serien selvfølgelig, men gjerne noen ord what so ever :)

-Exif-

#1-Bergene:

1/250 sek lukker

f/8

ISO 400

170mm

#2-Fjær:

1/160 sek lukker

f/5.8

ISO 320

300mm

#3-Refleksjon:

1/80 sek lukker

f/4

ISO 125

55mm

post-179066-1279918310,5399_thumb.jpg

post-179066-1279918329,3988_thumb.jpg

post-179066-1279918933,9619_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder det første bildet, så ville jeg prøvet å beholde de naturlige fargene.. vet det er vanskelig å gjøre noe med det nå.. men..

hmm har "moddet" det første bildet ditt også.. fjerner dem om du missliker dette..

Når det gjelder det første bildet, så ville jeg prøvet å beholde de naturlige fargene.. vet det er vanskelig å gjøre noe med det nå.. men..

hmm har "moddet" det første bildet ditt også.. fjerner dem om du missliker dette..

Vil påstå at det ganske openbart ikkje er den følelesen/stemninga han vil ha i bilete.

Likte det fyrste godt.

Lenke til kommentar

Beklager det med at det havnet på min hjemmeside :) men det var ikke "kriminelt" ment he he..

Jeg var ikke observant nok, til å se mulighetene til å laste opp bilder..

Jeg trykte på knappen for "sett inn bilde" og da måtte jeg legge inn enn url for hvor bildet befant seg.. så da la jeg det på min hjemmeside midlertidig for så å linke bildet her :)

Men så oppdaget jeg at lenger nede på siden så var det jo bare å legge ved bilde som vedlegg..

Beklager det hele, det var ikke ment som å være "slem"..

God helg og ingen sure miner :)

Lenke til kommentar

@okasin...

Problemet er at det ikke spiller noen rolle hvordan det var ment.

På din hjemmeside lå bildet med en liten tekst nederst der det stod "Fra bruker på Hardware.no"

Skjønner ikke hvorfor du som erfaren bruker inne på bildekritikken ikke visste at man for det første ikke skal linke til andre sider når man skal vise bilder, men laste opp selv og for det andre ikke hadde såpass med ydmykhet at du iallefall kunne kreditere fotografen.

Jeg er glad du fjernet det. Så da er vel alt iorden.

On topic igjen;

Takk til dere som ga kritikk, tusen takk for "skryt"!

Lenke til kommentar

Jeg synes silhuettbildet er det beste i denne trioen. Er det et fyrtårn vi ser oppe til høyre?

Myrullbildet er nesten der; den hvite flekken til venstre ødelegger mye. Selve komposisjonen og midstillingen av myrullen liker jeg.

Refleksjonen fikk jeg ikke tak i.

Lenke til kommentar

Takk Tomsi :)

Det er en fyrlykt i silhuettbildet, men ikke fyrtårn. Det befinner seg også et fyrtårn på Andenes, men det har jeg postet før og har noen bilder av på flickr også. Men nært nok :)

Refleksjonsbildet er litt spesielt, men smak og behag. Tror jeg så meg litt blind på det, og trodde det var bedre enn det egentlig er :D

Moro at du sier myrullbildet, for om du ser nærmere på det vil du se at det er en måkefjær som har "lagt seg" på et strå...

Bildet har jeg kalt Feather & straw på flickr så der kan man se :)

Ellers tusen takk for din kritikk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...