Gå til innhold

BK: jente på kanten

Anbefalte innlegg

Har vært en tur i fjellheimen og trasket. Da fanget jeg dette motiveT. En jente som står på fjellkanten og skuer ut over vannet. Hva mener dere, har jeg fanget høydene, dybden etc i bildet og klart å gi det et preg av storslagen natur og høyde.

post-189572-1279917027,9814_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes bildet var litt kjedelig jeg...

Nå er ikke jeg en god fotograf, men jeg har faktisk 6 bilder på veggen i mitt hjem som jeg har kjøpt av forumbrukere her, sett opp i mot mye annet så er faktisk bildet akkurat passe, litt kjedelig som sagt. Du mangler en fjelltopp eller ett eller annet som stikker seg ut i bakgrunnen for at bildet skulle ha blitt spennende for meg som en "titter". Bra snitt og plassering av dama, bra :)

Lenke til kommentar

Til trådstarter vil jeg si at jeg syns du har fanget og isolert jenta fint. Men det hadde kanskje vært bedre med en komposisjon der man kunne sett mer dybden nedover og innover i dalen på en mer effektfull måte.

Hvordan du evt hadde fått det til aner ikke jeg, men det jeg ville gjort er å spurt jenta (om hun flyttet seg eller la merke til deg) om det hadde vært mulig å ha henne med på et bilde. Og så prøvd forskjellige vinkler/avstander/komposisjoner osv.

Men slik det fremstår nå syns jeg du har fått mye ut av situasjonen, men der er mer potensiale, det er bare det jeg prøver å komme frem til!:)

Hadde ikke skadet å justert litt kontraster og fått litt mer fres i fargene også..

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldingene. Bilde ble et øyeblikksbilde så slik sett ble det som det ble.

Tar med innspillene til fremtidige besøk i fjellheimen hvor jeg har med kamera, eller andre situasjoner hvor jeg styre motivene mer.

Lenke til kommentar

Syntes det er mye du kunne ha gjort med fargene.. Her er en liten test greie men selvf;lgelig mye bedre med raw formatet tilgengelig..

...men ellers går det bra med deg?

Gratulerer, du har nettopp ramponert et ganske fint utsiktsbilde.

Ramponert er vel å ta litt i.. Greit nok at det ikke ble uber kvalitet, men originalen han posta var jo også ganske low res pluss kornete og ikke lett å justere.

Det var uansett bare et eksempel på at han kunne ha fått litt mer dramatikk gjennom farger og kontrast slik at det mister ferie-snapshot følelsen men heller blir sitt eget liksom..

Ihvertfall utifra min egen smak så ville jeg gått mer i den dramatiske retningen enn uredigert snapshot.. Men alle har jo sine meninger om det

Lenke til kommentar

Jeg liker bildet, jeg. Synes atr du fikk frem det du ville. Etterbehandlingen er dog ikke så bra som det kunne ha vært.

Jeg har tatt meg den friheten å flikke litt på bildet - si ifra hvis du vil at jeg skal fjerne det.

post-126935-1280005478,2431_thumb.jpg

Jeg har endret fargebalansen (ble muligens litt vel grønt ?), strammet opp levels og kontrast. Og croppet bittelitte grann.

Lenke til kommentar

Jeg liker bildet, jeg. Synes atr du fikk frem det du ville. Etterbehandlingen er dog ikke så bra som det kunne ha vært.

Jeg har tatt meg den friheten å flikke litt på bildet - si ifra hvis du vil at jeg skal fjerne det.

post-126935-1280005478,2431_thumb.jpg

Jeg har endret fargebalansen (ble muligens litt vel grønt ?), strammet opp levels og kontrast. Og croppet bittelitte grann.

Bildet jeg la ut var tilnærmet ubehandlet. Hadde justert litt på lys og skarphet, samt croppet ned til 1024-størrelse. Ser at det med etterbehandling kan det bli betydelig bedre, noe du har vist ved din behandling. Bare la din utgave ligge du. Takk for tips og tilbakemeldinger. Har flere ulike motiv fra samme turen, kanskje det kommer et som er etterbehandlet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Et ok bilde, men det mangler litt schwung. Fra min side er problemet at du ikke har noen endepunkter, enten du hadde fått med vannet eller fjelltoppene.

Tror bildet hadde blitt mer dramatisk og storslagent hvis du hadde løftet det slik at du fikk med toppene i bakgrunnen. Om du hadde "kappet" jenta så hun bare hadde vært i halvfigur kunne fungert, men kunne også blitt krasj. En bedre løsning hadde antagelig vært å endret vinkel ved at du hadde gått ned på kne el, kanskje også sammen med at du hadde zoomet ut og heller kuttet kantene i ettertid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...