Gunder1 Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Har 2 mbit linje, tenkte på å lage meg en ftpserver. Er kunde hos Lyse, og de har visst "NAT", de skal ha 200 i innmelding og 10 kr ekstra i mnd. Jeg har forstått det slik at en kan bruke eks: dyndns med dynamisk ip, men at det er lettere/mer muligheter med statisk ip? Hva ville du gjort/anbefalt, er det så lite ekstra arbeid med dynamisk at det er å kaste penger ut vinduet??? Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 1 post bør vel holde! Uff da så hissig vi var da, slettet den ca 1 min etterpå... Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Uff da så hissig vi var da, slettet den ca 1 min etterpå... Neppe, for det er fortsatt 3 like poster i "Internett & Nettverk" forumet! Tilbake til topic: Ettersom det kun er 10 kr. ekstra pr. måned ville jeg gått for fast IP. Du slipper da dyndns, no-ip++ Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Hva ville du gjort/anbefalt, er det så lite ekstra arbeid med dynamisk at det er å kaste penger ut vinduet??? Hvis dere blir plassert bak NAT så er prisen for og slippe samt få fast IP verd hver eneste krone. Det _er_ mye bedre med fast IP skal du kjøre tjenester på boksen din. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 1 post bør vel holde! Opps, sorry fikk visst krampe når jeg trykket ok... :oops: Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 Hva ville du gjort/anbefalt, er det så lite ekstra arbeid med dynamisk at det er å kaste penger ut vinduet??? Hvis dere blir plassert bak NAT så er prisen for og slippe samt få fast IP verd hver eneste krone. Det _er_ mye bedre med fast IP skal du kjøre tjenester på boksen din. Jeg tror jeg hiver meg på fast ip, prisen virket ikke så gal heller... Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 billigste jeg noen gang har sett for fast ip. Men er litt kult med no-ip osv at du kan skrive eget dns selv. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Mimer ( http://www.adsl.no ) gir statisk ip til alle sine kunder gratis.. følger med linja uten ekstra kostnader Billigere enn d kan d vel ikke bli? Lenke til kommentar
thorel Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Mimer ( http://www.adsl.no ) gir statisk ip til alle sine kunder gratis.. følger med linja uten ekstra kostnader Billigere enn d kan d vel ikke bli? Tillegg for ekstra IP-adresse inkl. e-post' date=' pr mnd kr 99 [/quote'] Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 så du hva du skrev? Må betale for en Ekstra Ip adresse ja.. men ikke for å få en statisk.. for det følger med en statisk ip med linja.. som sagt.. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Mimer ( http://www.adsl.no ) gir statisk ip til alle sine kunder gratis.. følger med linja uten ekstra kostnader Billigere enn d kan d vel ikke bli? Men så var ikke akkurat prisene så veldig lave i utgangspunktet heller, da... Så det å bruke lyse og betale 10,- ekstra i måneden gir deg likevel mye mer "value for money" ... Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 ville gitt en arm og et bein for fast ip til den prisen. Kanskje litt ironisk når jeg synes 100/mnd er for dyrt for det.. Gleder meg til IPv6 er standard sånn at hvert hårstrå har sin egen IP Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Gleder meg til IPv6 er standard sånn at hvert hårstrå har sin egen IP Tja, det kan nok ta sin tid før det skjer ja :-/ Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Mimer ( http://www.adsl.no ) gir statisk ip til alle sine kunder gratis.. følger med linja uten ekstra kostnader Billigere enn d kan d vel ikke bli? Men så var ikke akkurat prisene så veldig lave i utgangspunktet heller, da... Så det å bruke lyse og betale 10,- ekstra i måneden gir deg likevel mye mer "value for money" ... Nei, de har nok lagt den kostnaden inn i det vanlige abonemanget ja Lenke til kommentar
thorel Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 så du hva du skrev? Må betale for en Ekstra Ip adresse ja.. men ikke for å få en statisk.. for det følger med en statisk ip med linja.. som sagt.. ser det no :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå