datagnom Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Hei Satt sammen dette samt kabinett selvsagt og dvd og tilbehør osv... Den vil ikke installere win7, sier den mangler en fil MSACA32.dll eller noe. Ja dette er en billig maskin, men det er det jeg hadde å avse nå. Trengte en backup maskin raskt i tilfelle min går.. Sånn at jeg kan bytte litt på. Skjermkortet er meget varmt vil jeg si, kan ikke holde lenge på det. 4 sek før man begynner å tenke på at snart brenner jeg meg. CPU er på 28 grader. HDD på SATA 1, DVD på IDE 1 som master. Har 2 hdd, en med win på, den får bare blåskjerm da, får kommet meg inn å gått via rep modus slik at jeg kan se de forskjellige windows mappene osv osv. men da gjennom installasjons prosessen via dos setup.exe men den finner ikke driveren. Uten å bruke denne disken med win på så kommer jeg ikke inn på dos eller command prompt da. Men den fungerer på en laptop og begynner installasjonen. Har prøvd med minnepenn med win7 på, dvd... Er i dos og prøver setup.exe der går den i gang. Både på DVD og USB penn.. . Har aldri opplevd at en maskin ikke booter fra USB eller DVD os. Prøvd å disable alt annet enn USB eller DVD som first boot, 2 boot osv. Hver for seg. Er det noen som har hatt noe slikt tidligere? AMD Athlon II X2 250 Dual Core, 3.0Ghz, AM3, 2MB, 65W, Boxed Arctic Silver Alumina Kjølepasta ASUS M4N68T, Socket-AM3 Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 Sapphire Radeon HD 4650 1GB DDR2 PCI-Express 2.0, DVI-I, native-HDMI, HDCP, w/LP bracket, Lite-Retail Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 Serial ATA kabel 50 cm Akasa AK-968 X4 Performance CPU Kjøler Lenke til kommentar
pcsmurfen Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Er det en "gammel" hd du har satt inn i den nye maskinen? Om det er det så krasjer det nok med den "gammle maskinvaren" Prøv en fresh hd eller en ny partisjon. kan jo ta en titt på http://pcsupport.about.com/od/findbyerrormessage/a/msacm32-dll-not-found-missing-error.htm Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 Er det en "gammel" hd du har satt inn i den nye maskinen? Om det er det så krasjer det nok med den "gammle maskinvaren" Prøv en fresh hd eller en ny partisjon. kan jo ta en titt på http://pcsupport.about.com/od/findbyerrormessage/a/msacm32-dll-not-found-missing-error.htm Ny og gammel(Med windows), men vil ikke installere windows på noen av dem. Kommer inne inn på innstallasjonen på den nye grunnet jeg ikke kommer inn i dos uten å gå via gammel disk via installasjon og command prompt. Men kjem jo ikke inn i windows på den gamle selvsagt heller. HAr prøvd med 1 minne brikke, 2, 2 skjermkort.. Men den fungerer på laptopen, altså å sette til boot fra usb sticken med win på. Skal lese litt gjennom linken jeg. takk. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Den vil ikke installere win7, sier den mangler en fil MSACA32.dll eller noe. Ja Brenn cden på nytt. Set ut som ei feilbrenning hvor en fil på cden er uleselig. Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 Den vil ikke installere win7, sier den mangler en fil MSACA32.dll eller noe. Ja Brenn cden på nytt. Set ut som ei feilbrenning hvor en fil på cden er uleselig. holder på nå:-) Prøve alt som er. Nå har jeg valt å brenne ut som det var en USB stick(DVD). Med windows media player burn programmet.. haha..slå den du.. Knallbra saker. Pleier ikke å brenne stort... Så har ikke ikke lastet ned SW. Den har holdt på å kopiere over i 2 timer nå... thanks Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 haha... Tok å kopierte alle filene i windows mappa under system32 inn på minnepennen der win7 lå. Funka som bare rakkern det.. Fikk boota og installert direkte.. Så nå er jeg veldig glad. Takker for tips, jeg manglet tydligvis .dll filer men når jeg kopierte alle så er det garantert at det som mangler er tilgjengelig der.. God helg alle sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå