Gå til innhold

Veldig gjømte filer

Anbefalte innlegg

Pakka ut noen programfiler til en mappa, men når jeg gikk i mappa var de ikke der.

Men hvis jeg går i et program å velger pakk ut, og finner den mappa, så ligger filene der. :S

Altså filene er der når jeg bruker "bla gjennom etter mappe", men ikke i vanlig "windows utforsker".

Har prøvd å trykke show hidden files og slikt, men dette ser ikke ut til å ha noen påvirkning.

Høyreklikker jeg på mappa å velger egenskaper står det at den er tom.

Aldri vært borti et slikt problem før, så tør ikke slette mappa i tilfelle filene ikke blir borte, å blir liggende et eller anna rart sted for evig ^^

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har to teorier som begge kommer av merkelige måter Windows fungerer.

Den første og minst trolige er at filene ikke er «Hidden», men «Super hidden» :roll:, en attributt mange systemfiler har.

Det som er mer trolig er at du har pakket opp filene til en bruker-individuell virtuell path egentlig montert en annen plass i filsystemet. Jeg oppdaget selv akkurat dette når jeg fra GNU/Linux aksesserte en Windows-partisjon med Windows7 og kunne ikke finne filene. Når Windows7 kjørte ble save-filene (som jeg skulle hente over til et annet system) lagret i c:\Program Files\Application\Save, men siste mappe fantes ikke når jeg så på filsystemet gjennom GNU/Linux. Til slutt fant jeg ut at bruker-genererte data i applikasjoner blir lagret en plass i Documents And Settings og at det du som bruker ser er en patch av de to filsystemene.

Så mitt spørsmål er hvor har du pakket ut filene? En plass hvor du har 100% tilgang eller en mindre optimal plass som rot på systemdisk eller en annen systemmappe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...