Benbjo Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Jeg har kommet i besittelse av en del vinyl som jeg ikke har mulighet til å spille for øyeblikket. Har prøvd å lese litt på nettet, men blir ikke så veldig klok. Virker som at jeg trenger 3 ulike komponenter: En spiller, en RIAA sak og en forsterker. Er det mulig å komme unna med bare en platespiller? Jeg har et hjemmekinoanlegg av typen Pioneer som jeg gjerne vil bruke høytalerene til. Er det mulig å bruke den tilhørende DVDspilleren til noe slik at jeg bare trenger å koble til platespilleren i den på et vis? Har sett at det finnes USB-platespillere. Er disse noe å ha? Ser for meg at det fra Clas Ohlson er noe skikkelig jall. Jeg ønsker ikke å betale i dyre dommer for å kunne spille plater. Tenkte maksimum 2500, men jeg er selvsagt motagelig for billigere alternativer så lenge det ikke er superjalla og lirer av seg grei lyd uten å ødelegge platene. Hjelp! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/platespillere/argon_tt-1_platespiller_sort.htm Jeg har en av disse. Superfornøyd. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Fikk en meget god deal på en Rega P1 med RIAA-forsterker. Så vidt jeg kan skjønne er Rega P1 og den du linker den samme spilleren? Meget godt fornøyd så langt, dog bare spilt 3 plater. Kort spørsmål -> Er det normalt at armen trekker litt utover (vekk fra sentrum) når man "slipper" nåla slik at nåla ikke treffer nøyaktig der jeg sikter. Ikke at det plager meg så fryktelig, må bare berege at den flytter seg noen millimeter til siden. Mistenker muligens at den er innstilt på for mye anti-skating. Hvis det er tilnærmet normalt tror jeg ikke at jeg gidder å stresse så mye med det. Platene jeg spiller høres bra ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå