Gå til innhold

Netcom kontaktsynk og Galaxy S


Anbefalte innlegg

Plukket opp min nye Samsung Galaxy S idag og er storfornøyd, men får ikke netcom sin kontaktsynk til å fungere slik at jeg får overført alle kontaktene fra min gamle telefon.

 

Har sendt melding til Netcom sitt nummer og fått en installasjonsgreie i retur som SMS. Installerer den (og det ser ut som om det går greit) og så....

 

... klarer jeg ikke å finne ut hvordan jeg faktisk kjører synkingen etterpå!

 

På tidligere telefoner har dette dukket opp som et valg i forbindelse med kontakter, eller som en egen app/dings å klikke på. Men her finner jeg altså ingenting.

 

Anyone?

Endret av satchman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du faktisk både lastet ned, og kjørt applikasjonen som du lastet ned?

 

Hvis ja, har du sjekket under "Programmer" og sett om den faktisk er innstallert der? De nyeste applikasjonene du innstallerer havner altså bortover de ekstra "desktopene" etter at du har trykket på Programmer. Kan du eventuelt legge ut .apk filen her, så kan jeg forsåvidt teste for deg hvis du ønsker det.

Lenke til kommentar

Har du faktisk både lastet ned, og kjørt applikasjonen som du lastet ned?

 

Hvis ja, har du sjekket under "Programmer" og sett om den faktisk er innstallert der? De nyeste applikasjonene du innstallerer havner altså bortover de ekstra "desktopene" etter at du har trykket på Programmer. Kan du eventuelt legge ut .apk filen her, så kan jeg forsåvidt teste for deg hvis du ønsker det.

Det er ikke et program; det er en innstillingsmelding som jeg får i retur etter å ha sendt en melding (SYNK til 1989).

 

Den installerer når jeg åpner den, men jeg finner bare ikke hvor jeg går på telefonen for å synke kontaktene :) På tidligere telefoner har dette enten vært et eget valg under kontaktene eller en egen app.

 

Det har fungert prikkfritt de 4-5 siste gangene jeg har byttet telefon, så tjenesten i seg selv er det ikke noe å si på; utfordringen er å finne hvor på Galaxy / Android jeg aktiverer synkingen :)

Lenke til kommentar

Har ikke Netcom selv, så får desverre ikke testet å gjøre det samme som deg :(

 

Du kan jo eventuelt prøve disse manuelle innstillingene;

 

https://netcom.no/kundeservice/mobiltelefon-hjelp/manuelt.html

 

Du kan også prøve noen av oppsettene fra noen lignende samsung mobiler fra den automatisk innstillingsgreia.

 

Men ring Netcom og hør med dem, mulig de har noe liggende?

 

Jeg ser forøvrig at det koster penger. Riktignok ikke mye, men ville det ikke vært bedre å heller eksportert til f.eks Gmail og bruke det istedet?

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

 

Du kan jo eventuelt prøve disse manuelle innstillingene;

 

https://netcom.no/kundeservice/mobiltelefon-hjelp/manuelt.html

 

Du kan også prøve noen av oppsettene fra noen lignende samsung mobiler fra den automatisk innstillingsgreia.

 

Jeg ser forøvrig at det koster penger. Riktignok ikke mye, men ville det ikke vært bedre å heller eksportert til f.eks Gmail og bruke det istedet?

Takk for hjelp, men som nevnt; problemet er ikke å få tak i innstillingene - jeg har brukt kontaktsynk på ulike telefoner både privat og i jobbsammenheng i årevis og har selvfølgelig vært inne på alt Netcom har av sider om det for å se om de skriver noe konkret om Android.

 

Å finne ut HVOR jeg kjører oppdateringen på Android / Galaxy S er det jeg sliter med :)

Endret av satchman
Lenke til kommentar

NetComs KontaktSynk benytter en standard som kalles SyncML, så vidt jeg vet, og telefonen er nødt til å støtte dette for at KontaktSynk skal fungere skikkelig. Usikker på om Galaxy S støtter denne, men vet at "nyere" smarttelefoner med Android sjelden støtter dette da det er "meningen" at man skal bruke sin Google-konto til å synke/ta backup av kontakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...