Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan begynne å snuse?

Jooose

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har røyket nå et lite år, men vil gjerne slutte og heller begynne med å snuse. Problemet er at jeg blir veldig fort kvalm av snusen.

Så jeg lurer rett og slett på hvordan jeg kan begynne med minst mulig ubehag :p

Mocca og slikt går helt fint så jeg tenker mer på Skruf elns.

Takker :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

General Portion Extra Sterk er fin på smak. Litt lakrisaktig.

Du burde også passe på å la snusen være i fred mest mulig. Om du strammer leppa eller peller på den med tunga er det mye lettere for at det begynner å renne, og svelger man mengder kommer nok kvalmen fort for ferske snusere.

Extra Sterk er selvsagt ikke noe smart om det er nikotinmengden du blir kvalm av, men den fører stort sett bare til svimmelhet for noen. Tipper kvalmen kommer av at du svelger for mye grums. Brukte selv noen mnd på å venne meg til klumpen under leppa. Jeg gikk og pellet på den hele tiden så det rant masse.

Lenke til kommentar

SOm sagt over her, nikotintyggegummi eller plaster, og dropp hele snusen ! Jeg røyker selv, men du sparer penger på å slutte tvert med ALT. Tyggegummi er naturligvis dyrere en både røyk og snus, noe som er patetisk, derfor ville jeg sagt at du burde slutte med alt..

Lenke til kommentar

Priser på røyk, snus og nikotintyggegummi:

1/2 års forbruk av:

røyk 11.160,-

snus 3.240,-

nikotintyggegummi 4.167,-

Kilde: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=229388

La oss si at du er 20 og kommer til å daue når du er 80 og nikotintyggegummien hjelper deg til å slutte med snus/røyk. Totalprisen blir da:

røyk 1.339.200,-

snus 388.899,-

nikotintyggegummi 4.167,-

Personlig synes jeg nikotintyggegummi kommer veldig bra ut.

(Snus er ikke akkurat bra å gå over på for å venne seg av med nikotin: "En pris snus, som vi sier på Vestlandet, inneholder like mye nikotin som tretti sigaretter. Snus vedlikeholder nikotinavhengigheten, mens tyggegummien avvenner denne, sier Kvinnsland.")

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...