Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Flyttet til ny by, hvordan finne nye venner?

Anbefalte innlegg

Er nå endelig ferdig på videregående og har flyttet hjem til mine foreldre i Sverige for å bruke et år på ta opp realfag på kveldstid og trene svømming, boksing og styrkeløft før jeg forhåpentligvis begynner på en karriere i Sveriges forsvar.

Uansett nå er jeg her i Sverige, helt ukjent liten by og jeg kjenner ingen. Hvordan gå frem for å treffe nye folk? Jeg er ganske sikker på at finner noen nye personer til høsten når jeg tar opp fag og trenings-klubbene åpner. Men finnes det noen andre tiltak man kan gjennomføre for å åpne opp og få et kontaktnett i en ny by? Føles så dumt å gå rundt alene på utesteder, klubber o.l for å desperat finne noen.

Noen tips? Trodde ikke det skulle være så vanskelig. Kan nevne jeg bare har vært her i 2uker.

Edit: Snakker flytende svensk, så har ingen problem med at jeg er "norsk".

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo prøve det jeg gjorde i kongsberg. Satt meg på en pub ved baren og ventet på en gylden mulighet til å si hei.

Når jeg traff noen forklarte jeg at jeg var helt alene der og kjente ingen, å om hun kunne vise meg byen. Funket bra da.

Var ærlig med henne om at jeg ikke var på sjekking, bare ville bli kjent med byen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...