Laughing Madcap Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) Er nå endelig ferdig på videregående og har flyttet hjem til mine foreldre i Sverige for å bruke et år på ta opp realfag på kveldstid og trene svømming, boksing og styrkeløft før jeg forhåpentligvis begynner på en karriere i Sveriges forsvar. Uansett nå er jeg her i Sverige, helt ukjent liten by og jeg kjenner ingen. Hvordan gå frem for å treffe nye folk? Jeg er ganske sikker på at finner noen nye personer til høsten når jeg tar opp fag og trenings-klubbene åpner. Men finnes det noen andre tiltak man kan gjennomføre for å åpne opp og få et kontaktnett i en ny by? Føles så dumt å gå rundt alene på utesteder, klubber o.l for å desperat finne noen. Noen tips? Trodde ikke det skulle være så vanskelig. Kan nevne jeg bare har vært her i 2uker. Edit: Snakker flytende svensk, så har ingen problem med at jeg er "norsk". Endret 23. juli 2010 av Sebbe Lenke til kommentar
bizarro_per Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Kan jo prøve det jeg gjorde i kongsberg. Satt meg på en pub ved baren og ventet på en gylden mulighet til å si hei. Når jeg traff noen forklarte jeg at jeg var helt alene der og kjente ingen, å om hun kunne vise meg byen. Funket bra da. Var ærlig med henne om at jeg ikke var på sjekking, bare ville bli kjent med byen. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 Høres ikke dumt ut, vanskeligere skal det vel ikke være egentlig? Vi er så innestengte i Norden. Skal gro baller og gjennomføre det. Lenke til kommentar
bizarro_per Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Kan jo ikke få annet enn nei. Skader ikke å prøve. Har fortsatt kontakt med noen av de jeg traff. Lenke til kommentar
H5N1 Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 tah Approach Anxiety is in da house Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 Det kan man godt si. Allikevel jeg er helt svensk, så har jeg bodd nesten hele livet mitt i Norge, så jeg føler meg faktisk litt fremmed. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå