Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot 406 - Bytte motor?

Heaty

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ble påkjørt fra førersiden slik at karoseriet på bilen min Peugeot 406 STV ble totalt ødelagt. Motor og alt annet i bilen er i kjempegod stand. Motoren er en Diesel 2.0 Turbo. Etter å ha sett litt på finn.no ser jeg mange biler av denne typen som har mottorhavari. Vil det være lurt og kjøpe en av disse? Med da og tenke på at jeg overfører alle deler fra den gamle over på den "nye" slik at den kan komme i samme stand? vil det være verdt pengene? Istedet for å kjøpe en ny?

Jeg vil annta at jeg kan få meg en bil med motorhavari for ca 10 000.-

Jeg vet ikke hvor mye verksted skal ha for en slik jobb, men en slik bil i god stand skal ligge på 50 000.- eller mer.

Jeg lurer også på om må den nye bilen også være en diesel bil? eller har det ingen betydning?

All respons ville vært hyggelig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette vet jeg lite om, men det høres ut som en god idé om du er nevenyttig og kan gjøre mye selv. Når et verksted skal i nærheten av bilen flyr tusenlappene fort.

Jeg vil også tippe at det er en fordel om havaribilen er av samme modell og samme motor. Det er mer enn motoren som er forskjellig på diesel og bensin. Mye av det elektriske opplegget er forskjellig, og sikkert også hjuloppheng på grunn av at dieselmotoren gjerne er noe tyngre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kan bekrefte at det er ofte stor forskjell på diesel og bensin og husk at du må mest sannsynlig bytte flere ting som:

Oljepumpe (enkelt med løs motor, et sant mareritt med motor i bilen)

bunnpannepakning

Registerreim

strammehjul

vannpumpe

oljefilter og olje

Jeg vil tro at merkeverkstedspris blir minst 20 000,- .

Edit: Nei, jeg tror ikke det lønner seg i det hele på langsikt.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...