Gå til innhold

HiN eller HiG?

SimenB

Anbefalte innlegg

Heisann.

Skulle sikkert ha oppretta dette emnet for et par måneder siden, men bedre sent enn aldri :)

Har lyst til å bli programmerer, fortrinnsvis innen spill. Fullførte i vår VGS med R2 og FYS1, så kan gå ingeniørlinjene, og kom også inn på Høgskolen i Narvik på Ingeniør i datateknikk (var førstevalget). Jeg hadde lenge spillprogrammering på Høgskolen i Gjøvik som førstevalg, men tenkte at det var lurere med den litt bredere utdannelsen den i Narvik gir.

Men, nå som jeg har kommet inn, fant jeg ut at HiN har fag som kjemi og fysikk på planen som jeg har tilnærmet lik null interesse i å ha (mer av), noe HiG ikke har (hvertfall ikke i samme grad).

Så, for å komme til saken, er det noen her som har gått/går spillprogrammering på HiG, og kan si noe om hvor mye fokus det er på spill der, eller om det rett og slett er en programmeringsutdannelse med fokus på spill? Det er jo det jeg har lyst til å jobbe med, men liker også å ha flere muligheter når jeg er ferdig med høgskolen.

En annen ting er at Gjøvik er 2 og en halv time fra der jeg bor, mens Narvik er over 20 timer (med bil) unna. Hadde vært koselig å ikke havne milevis unna der jeg har vokst opp :)

BTW, så skal jeg i militæret om under en uke, så begynner ikke å studere før neste år uansett.

Dette ble veldig rotete, men får håpe at noen skjønner hva jeg vil frem til/lurer på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres bra ut :)

Kommet frem til at et fint oppsumerende spørsmål vil være (I forbindelse med HiG): Hvor mye av fokuset er på spill, og hvor mye er det på generell programmering og alt som hører til det? (Kanskje jeg skulle tatt det i HiG-tråden...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...