Sintfisk Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) Hei. Jeg er på utkikk etter litt nytt tidsfordriv, primært for PC, men spill til Xbox 360 kan også anbefales. Det jeg er på utkikk etter er singleplayer-spill med en god, dyp historie, eller som rett og slett har et veldig engasjerende game-play. Sjanger spiller liten rolle - så lenge det er tilstrekkelig komplisert / interessant. Jeg tror jeg har fått med meg det meste av det "nye" som har kommet ut (med artig single-player), så jeg er kanskje hovedsakelig på utkikk etter "eldre" spill, som har gått meg hus forbi. Spill jeg liker; som jeg kommer på i farten: # Alt nevnverdig fra BioWare # System Shock 2 # Bioshock # Half Life-serien (alle spillene) # The Elder Scrolls: Oblivion + tilleggspakkene # Alt etter Diablo, fra Blizzard # Fallout-serien # Modern Warfare I og II # Rainbow Six, opp til Raven Shield # Borderlands # Max Payne I og II # Company of Heroes + tilleggspakker # F.E.A.R. # Total War: Rome + Medieval (likte ikke Napoleon) # Grim Fandango # The Secret of Monkey Island, og LeChuck's Revenge # Fable I og II # Gears I og II # Deus Ex # Dead Space # Vietcong # The Misadventures of P.B. Winterbottom Spillene trenger ikke ligne på de jeg har listet opp - bilspill er kanskje heller ikke å forakte - så lenge det er komplekst nok til å holde meg engasjert. Jeg likte f.eks Dirt 2, men varianter som Burnout osv blir kjedelig. Håper noen sitter på noen perler jeg har oversett! På forhånd, takk. Endret 23. juli 2010 av Helmrik Lenke til kommentar
jevli Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Jeg anbefaler GTA-spillene (spesielt de aller nyeste) Utifra de spillene du har listet opp, virker du ikke så veldig engasjert i strategi-spill.. ? Men hvis du liker strategi: Anno 1701 og Anno 1404 er to spill jeg liker veldig godt Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) Ettersom Mafia 2 er like rundt hjørnet passer det vel godt å anbefale Mafia, om det har gått deg hus forbi Endret 23. juli 2010 av The Stig Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 # The Elder Scrolls: Oblivion + tilleggspakkene# Rainbow Six, opp til Raven Shield # The Secret of Monkey Island, og LeChuck's Revenge The Elder Scrolls: Morrowind? Rainbow Six: Vegas? Curse of Monkey Island? Tales of Monkey Island? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 # Bioshock Bioshock 1 og 2 er absolutt og anbefale, dyp og mørk med en utrolig historie. Half-Life spillene vil jeg også anbefale deg, det er ca 4 spill i sjangeren akkurat nå, og 2 tilleggspakker som du kan kjøpe. - Half-Life - Half-Life 2 - Half-Life 2: Episode 1 - Half-Life 2: Episode 2 Med tilleggspakker som: - Half-Life: Opposing Force - Half-Life: Blueshift Half-Life 2 fikk også andreplassen på Gamer.no's tiårets spill liste. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Spill jeg liker; som jeg kommer på i farten: # Half Life-serien (alle spillene) Lenke til kommentar
Maltas Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Mange bra spill jeg selv liker i den listen din der. Som allerede nevnt vil jeg også anbefale GTA-serien, fra GTA III, Vice City, San Andreas og GTA IV med utvidelser. Gode historier og masse annet å gjøre/finne på i de spillene. Jeg ser du nevner alt av Bioware, men det er mange som ikke får med seg Planescape: Torment. Det anbefales sterkt, og skaff deg en widescreen mod så kan du nyte spillet i moderne oppløsning også. Syberia og Den lengste reisen er to adventure-serier med ok historie. Vil du ha noen adventure-spill som er litt sprøere i gåtene og historien, men virkelig morsomme, så gå for Sam&Max (inklusiv episodene som er gitt ut) og Day og the tentackle. Har du prøvd Civilzation IV. Strategispill med flere mulige vinnerstrategier. FarCry har du kanskje bare glemt? God historie og overraskende bra FPS. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Sjekk ut STALKER serien +1 Stalker: Shadow of Chernobyl er konge, spessielt med mods, si ifra hvis du er intrisert så kan jeg linke deg noen. Stalker: Clear sky er ikke noe spess, men Stalker: Call of Pripyat er ganske awesome. Men sånn som vikingkylling sier, husk å patche de før du begynner å spille, kan være ganske buggy til tider Men eller vil jeg på det sterkeste anbefale Mass Effect 2 da dette er vel en av de beste spillene jeg har spillt, flott historie, mange valg osv. Mass Effect 1 skal også være timelig bra, men det har jeg ikke personlig prøvd. Assassins Creed 2 har en veldig dyp historie og er deffinitivt er kult spill. Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Assassins Creed 1&2 er bra, nokså engasjerende. Vil også anbefale Red Dead Redemption, som er utrolig morro. Historien er grei nok, men er en god western feeling over spillet, og det holder deg engasjert lenge. To must er Portal og Mafia. Tror det er de to beste spillene når det gjelder historie. Mafia har jeg spillt igjennom mange ganger, definitivt det beste spillet jeg har spillt. Portal er morro hjernetrimm, og morsom historie med en god feeling, og masse humor. Disse to spillene holder deg engasjert gjennom hele spillet minst en gang. Jeg kan spille dem flere ganger, og det er fortsatt morro. Får lyst til å spille Mafia igjen nå mens jeg skriver om det. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) Du bør definitivt prøve Starcraft 2, selv om RTS ikke er favoritten din. Jeg regnet med det ville være bra, men ble likevel overrasket. Første gang på lenge jeg har sagt "wow!" høyt når jeg spiller... Edit: Jeg fant Wolfenstein til en hundrelapp på GameStop, og det var definitivt verdt det. Ville neppe ha kjøpt det til full pris, men som lavpris var det meget bra. Endret 28. juli 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Wolfenstein 3D + expansion Spear Of Destiny Maken til engasjerende spill, altså. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Og Doom, selvsagt. Alle tre er svært bra, men det første har en sjarm de to andre mangler. Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Vil absolutt anbefale the Witcher. Fantastisk spel imo. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Har du DS vil jeg anbefale Dragon Quest IX om du liker rollespill. Teknisk sett er det vel et JRPG, men det minner mye mer om et tradisjonelt rollespill. Hovedpersonen har en fast plass i verden på samme måte som i f.eks Gothic, men du kan lage ham/henne selv.Etter en stund får du lage resten av laget også (opp til tre stk til), og du kan ha tre, fire stk i reserve. Selve historien tar nok ikke mer enn 30 - 40 timer om du går inn for det, men det er vanvittig mye å gjøre her. Selv har jeg spilt i 21 timer 16 minutter og har kun gjort 9 av 120 sideoppdrag (og rundt 60 til kan lastes ned over nettet etterhvert). Jeg har funnet og beseiret 20% av alle monstrene, har 8% av alt utstyret som klær osv, har funnet 27% av alle tingene og lagd 3% av alt jeg kan lage. Alle fire har ca lvl 20 av 100 mulige i den nåværende klassen, men det er mange klasser til å velge i. Har man først lært noen sverdteknikker kan man det uansett hvilken klasse man har, så fremt klassen kan bruke sverd. Jeg har noen timer igjen, med andre ord. Lenke til kommentar
Kamwolf14 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 har du prøvd assassins creed 2? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Sjekk ut STALKER serien +1 Stalker: Shadow of Chernobyl er konge, spessielt med mods, si ifra hvis du er intrisert så kan jeg linke deg noen. Stalker: Clear sky er ikke noe spess, men Stalker: Call of Pripyat er ganske awesome. Men sånn som vikingkylling sier, husk å patche de før du begynner å spille, kan være ganske buggy til tider Men eller vil jeg på det sterkeste anbefale Mass Effect 2 da dette er vel en av de beste spillene jeg har spillt, flott historie, mange valg osv. Mass Effect 1 skal også være timelig bra, men det har jeg ikke personlig prøvd. Assassins Creed 2 har en veldig dyp historie og er deffinitivt er kult spill. STALKER Complete 2009 ftw. Snart kommer vel 2010/12 også. IKKE lurt å spille Mass Effect 2 først, heller Eneren, så importe save da du begynner på toern. Skal selv, EN gang, spille igjennom eneren. Men har spilt starten (citadel) 4-5 ganger, og er drit lei. Men, vil ta alle valg selv. Og vil at hun .. hva enn hun heter skal være i live i toern. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå