sindredl Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) Ja, problemene for meg tar visst ingen ende, Etter jeg endelig fikk fikset det første problemet som du kan lese om her og her, så har pcen nå slått seg vrang og fryser og restarter seg stadig vekk. Det skjer når jeg driver med mye på en gang som feks. spiller og hører på spotify osv og har oppe mange faner i chrome osv. (generelt mulititasker] Så jeg tenkte det var prosessoren som ble for varm ellernoe, men vet ikke helt lenger om dette er problemet, selv om den virker unormalt varm selv etter at jeg har fjernet all overclock. Her er en liten oversikt over temp og vifte hastigheter osv: (dette er under halvveis load ca, den flyr fort opp på 55 under mer load og da frysern eller skrur seg av.) Her er en "screenshot" fra bios temp oversikten: *Screenshot* Prøvde forresten å spille litt cs mens jeg hadde på spotify og google chrome, skjekka tempen etter en liten stund og da var cpu'en på 59 grader (!) like etterpå frøys pcen, er no cpuen som blir for varm, men skjønner ikke hvorfor. Endret 23. juli 2010 av sindredl Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 59grader er strengt tatt ikke noen kritisk grense for en cpu såfremt det ikke er satt noe sted at maskinen skal slå seg av ved den temperaturen. Det er endel som har hatt suksess med å endre volt settings på minne på ustabile maskiner her inne så det kan kanskje være verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 55 eller 59 grader på en CPU er ikke spesielt høyt. CPU temperatur på en PC fyker lett opp i over 60 grader under litt belastning. Fryser PCen eller restarter kan det være snakk om minnet som vidarkri sier, slår den seg av, er det nok mulig det er CPU temp som blir for høy. Men det hadde vært kjekt å vite hvilken CPU det er snakk om. AMD eller Intel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå