Nilsen Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Amazon opplever solid vekst. Les mer Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Jeg har akkurat kjøpt meg en Kindle. Håper virkelig det norske markedet bruker et allerede fungerende marked, og ikke kun planlegger å bruke sitt eget snevre system. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Lastet selv ned Kindle og et par bøker til Android-tableten min for et par uker siden Lenke til kommentar
fudun Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Det Amazon ikke nevner der de hyper e-bøkene sine, er at det fortsatt er salget av fysiske pocketbøker som er størst. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Kindel kan vel forsatt ikke kjøpes i norge? Lenke til kommentar
MrHarm Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Kindel kan vel forsatt ikke kjøpes i norge? Kindle kan kun kjøpes fra amazon.com. Men den fungerer også utenfor USA, f.eks. i Norge, slik at man kan kjøpe bøker trådløst m.m. her i landet. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Jeg savner støtte for bilde og lyd i kindle appen til iOS Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Jeg synes ikke amazon virker så altfor billig sammenlignet med f.eks nordli. Får man både e-bok og vanlig om man bestiller en vanlig bok hos amazon? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Kindel kan vel forsatt ikke kjøpes i norge? Kindle kan kun kjøpes fra amazon.com. Men den fungerer også utenfor USA, f.eks. i Norge, slik at man kan kjøpe bøker trådløst m.m. her i landet. Jo jeg vet at den kan kunne kjøpes på amazon, men jeg lurte om de nå frakter den til Norge? Husker at de ikke gjorde det tidligere. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Den fraktes til Norge, jeg fikk min for 2 dager siden Lenke til kommentar
Mascot68 Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Jo jeg vet at den kan kunne kjøpes på amazon, men jeg lurte om de nå frakter den til Norge? Husker at de ikke gjorde det tidligere. Salg til Norge er offisielt støttet, ja. Da jeg bestilte min DX for noen måneder siden stod DHL på døra under 48 timer senere. Etter prisreduksjonen for litt siden koster vel den lille Kindle'n i underkant av 2000 alt inkl., så vidt jeg husker. Du får prisen (inkl. mva/tollgebyr) før du bekrefter, så er bare å legge den til og gå til kassa for å sjekke. Vel og merke vil jeg ikke anbefale Kindle for de som hovedsakelig er interessert i norskspråklige bøker. Men for de som normalt leser bøker på engelsk er Kindle uovertruffen, etter min mening. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Familien har hatt en kindel i snart 2år, nettopp oppdatert til den nye, Kindel DX eller hva den heter, men må si at jeg foretrekker å ha fagbøker om programmering i papirform ettersom det da er lettere å bla frem og tilbake etc. Lenke til kommentar
genser Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) Det Amazon ikke nevner der de hyper e-bøkene sine, er at det fortsatt er salget av fysiske pocketbøker som er størst. Åpenbart ikke hos Amazon. I forhold til konvensjonelle bøker, selger Amazon nå 140 ebøker for hver 100 tradisjonelle bok av papir. Endret 24. juli 2010 av genser Lenke til kommentar
Mascot68 Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) I forhold til konvensjonelle bøker, selger Amazon nå 140 ebøker for hver 100 tradisjonelle bok av papir. Dette er en feil i artikkelen. Det er snakk om 140 ebøker per 100 _innbundne_ bøker av papir. Pocket formatet leder fremdeles suverent over de begge. Fra kilden: Amazon.com is now selling more Kindle books than hardcover books. Over the past three months, for every 100 hardcover books Amazon.com has sold, the Company has sold 143 Kindle books. Endret 24. juli 2010 av Mascot68 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) Jeg synes ikke amazon virker så altfor billig sammenlignet med f.eks nordli. Får man både e-bok og vanlig om man bestiller en vanlig bok hos amazon? Nei, e-bok, pocket bok, innbundet bok osv er fortsatt separate produkter. Du får bare en av de(den du betaler for) med mindre du kjøper et sammensatt produkt(av for eks paperback + e-book til en samlet pris). Samme gjelder jo for Norli og Norske aktører som selger e-bøker. Endret 24. juli 2010 av nomore Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Jeg kunne lett bestillt en slik, men er fortsatt skeptisk. Var så nær å bestille at jeg nå har en konto hos Amazon. Av en eller annen merkelig grunn er det forskjellig utvalg for europeere og amerikanere. Noe med transatlantisk rettighetskrøll... Bladde opp en serie scifi-bøker, og der fantes vel 3 og 4 som e-bok, mens amerikanere fikk tilbud om 1-5 (og snart 6). Om man ikke kan stole på tilbudet deres, samtidig som de har markedets sterkeste lock-in er det uaktuelt. Om Nordli mangler en bok du vil ha er det jo bare å dra på en annen boksjappe... Dessuten er ebøkene like dyre eller dyrere enn paperback (de legger vel på ca 15 kr i "porto" for europeere ved nedlasting av ebøker?) Lenke til kommentar
Mascot68 Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Det er litt pes med utvalg av bøker ja. Utgiverne sliter med samme paranoia som filmbransjen akkurat på det området virker det som. Noe som for meg er komplett uforståelig. Men på den lyse siden kan du fint ta lokal backup av bøkene dine om du ønsker. DRMen er knekt så du kan konvertere til standard filer dersom du ønsker å unngå lock-in. I tillegg kan du selvfølgelig laste ned det utgiverne ikke vil la deg betale for fra andre kilder. Lenke til kommentar
genser Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Amazon.com is now selling more Kindle books than hardcover books. Over the past three months, for every 100 hardcover books Amazon.com has sold, the Company has sold 143 Kindle books. Det ble noe litt annet enn hva som står i artikkelen her på hardware.no, ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå