Gå til innhold

Et slags overvåkningssystem?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg holder på med et prosjekt her, og jeg har forsøkt meg på å få til et overvåkningssystem.

Det vil si at det overvåker brukerne/gjestene i dems aktivitet på siden. Som gjest er det begrenset med hva man kan gjøre på siden, så vil gå utfra at det bare blir å tracke siden de er innpå. Men er det noen som har noen ideer på hva mer man kan tracke, fra en gjest eller bruker? Står fast her, så ønsker litt bidrag :)

Forresten, la oss si en gjest kommer til min side, kan jeg på en måte få info fra hvordan gjesten kom til siden min? Feks, fra google søk, er det fysisk mulig? :)

Og noe annet, er det noen som vet om et enkelt men fungerende statistikk script, som viser unike besøk, totale besøk. Benytter atm en løsning på total sidevisninger, ved å oppdatere opp mot database. Men å skille ut fra unike besøk, ved å skille utfra IP vet jeg ikke hvordan jeg skal gjøre det. Totale besøk blir vel å legge en sql på index? Siden det vil plassere startsida.

Endret av phpnuke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok takk :)

Så den legger jeg bare innpå index.php, så tracker den alle sidene, eller må jeg legge innpå hver eneste side?

Har jo include mysql.php, som er koblet til mysql, og de andre sidene jeg bruker er også include mysql.php, så det trengs kanskje bare å legge js koden innpå index.php?

Lenke til kommentar

Btw, er det kun IP man kan spore opp fra de som besøker en side? Ville forsøkt å gjort et forsøk på å tracke noe annet som man på sikt kan skille ut brukerne. IP er jo bare et tastetrykk så er man under en annen adresse

Feks datamaskin id, har jeg sett noen side opererer med, getaway osv.. takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...