Gå til innhold

Kjørte bil for første gang!

Mokko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg slipper clutchen og gasser på vanlig måte, og akkurat på det punktet bilen skal begynne å kjøre, trykker jeg ned håndbrekket.

Har prøvd den metoden også. Men synes det med clutchen og bremsen fungerer mye bedre :) Helt til en veldig stressa mor som sitter ved siden av og drar brekket hardt opp, slik at bakkestarten min failer :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ved å bruke håndbrekket unngår man at bilen triller en millimeter bakover. Uten håndbrekket må man være lynkjapp fra bremsen til gassen, og da kan noe fort gå galt. Men gjør det på din måte til du har lært å bruke håndbrekket. Jeg vet ikke om det vil ha noe å si for oppkjøringen.

Lenke til kommentar

Ved å bruke håndbrekket unngår man at bilen triller en millimeter bakover. Uten håndbrekket må man være lynkjapp fra bremsen til gassen, og da kan noe fort gå galt. Men gjør det på din måte til du har lært å bruke håndbrekket. Jeg vet ikke om det vil ha noe å si for oppkjøringen.

man rører seg ikke en millimeter ved å bruke clutch/brems metoden, hvis man gjør det riktig :)

Ved å ikke røre seg så tar man clutchen ut til man ser turtallet synker. Dermed kan man slippe bremsen og fortsatt ikke røre seg. Så flytter man benet over på gassen og trykker den litt ned. Men ikke for hardt :)

Høres lett ut, men er ikke det dessverre. Har brent meg på det tidligere. Det eneste som skjer er at man kvæler motoren..

Lenke til kommentar

Fy satan så udigg det er å stå i kø i oppoverbakke, å måtte ta bakkestart med biler 2 cm unna bakluka opptil flere ganger.

Og derfor legger jeg meg aldri helt oppi bilen foran i oppoverbakke, Det er bedre å gi dem litt mer rom enn man egentlig trenger enn å måtte lakkere om bilen foran.

Lenke til kommentar

Fy satan så udigg det er å stå i kø i oppoverbakke, å måtte ta bakkestart med biler 2 cm unna bakluka opptil flere ganger.

Og derfor legger jeg meg aldri helt oppi bilen foran i oppoverbakke, Det er bedre å gi dem litt mer rom enn man egentlig trenger enn å måtte lakkere om bilen foran.

Helt enig. Hater generelt at folk som står bak meg i lysskryss på død og liv absolutt skal stå 5 cm unna meg. Ser du ikke L-lappen ffs? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...