Caliente Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Vurderer å selge min nåverende PC for å bygge en ny. Men jeg vet jo egentlig at det bare er ett stort tap. Men vil vite hva den ligger på i dag på bruktmarkedet. Hva er verdien og hva kunne jeg fått? (ja, de to er forskjellige) Kabinett: Corsair Obsidian 800D (med 3 vifter i toppen) Hovedkort: Asus Corsshair IV CPU: AMD X6 1090BE Ram: Corsair Dominator 4GB (1600MHz - cl 8) GPU: XFX Radeon 5970 2GB - DDR5 PSU: Corsair TX 950W 1 stk. 80GB Intel SSD Gen. 2 3 stk. SATA2 disker på 500GB ,Samsung Spinpoint - 7200RPM, (=1.5TB) 1 stk. DVD leser/brenner Så bare fyr løs Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Uhm du har jo noe av det råeste som er, det der kan ikke være gammelt. Hvorfor skal du selge? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Hvis jeg ikke tar helt feil, kan denne maskinen sammenlignes med denne og svarene vil være ganske likt. 70-60% av nypris verdien hvis du kan skaffe kvitteringer og den er kjøpt i norske butikker eller butikker som er bundet til norske lover i forhold til reklamasjon. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Prøv deg med 70% av nypris. Det er mulig du får såpass mye siden det helt nye og råe komponenter. Vanligvis regner vi med 50% av nypris (evt nypris på tilsvarende komponenter dersom dine komponenter ikke er prisgunstige eller tilgjengelig lengre) Jeg lurer også på hva som er vitsen med å bygge nytt når du har en så bra PC. Hvis det er enkelte komponenter du vil bytte så kan det lønne seg å selge og kjøpe nytt akkurat de tingene og ikke hele maskina. Eller "lønne og lønne", jeg mener egentlig at man kan minimere tapet på den måten. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Hva er det du eventuelt skal bytte ut? :S 6xxx serie til ATI? X58 system? Må innrømme at dette ble litt forvirrende. Du har jo en PC som drar så og si alt Lenke til kommentar
Caliente Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 Takk for hjelpen folkens! Mja, vurderer å selge og bygge noe med mindre ytelse. Hvis jeg kunne fått en god pris så hadde jeg jo "tjent" litt på det. (sittet igjen med litt cash og en grei PC). Takk for innspill, får tenke litt på det. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Det er nok et taps prosjekt. Du har en flott PC, ville bare holdt meg til den. Kanskje litt sure penger at du har brukt så mye, men å selge for 70% for å kjøpe noe nytt virker dumt Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Hvis det er en nedgradering fra rå PC til middelmålig PC så kan man i praksis si at man bytter den rå inn i en middelmålig PC uten å bidra med mer penger eller tape penger. Man taper bare "råhet". Med andre ord en elendig bytteavtale. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Oppå det hele så vil den nye pcen straks tape seg 30% etter at den også er tatt i bruk, noe som medfører et ytterligere tap. La oss si du kjøpte den første pcen til 22.000Kr Et tap på 30% minimum fører til en pris på 15400. Tap på 6600kr. La oss si du kjøper en pc så til 12.000 , denne vil så tape seg straks 30% ytterliggere , dvs 3600Kr. Det totale tapet du har ved å nedgradere på denne måten er nærmere 10.000kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå